سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بسیاری از منتقدان فیلم بی مصرف ها (the expendables) ساخته سیلوستر استالونه و محصول کمپانی ملینیوم به تهیه کنندگی جان تامسون و کوین کینگ را یک فیلم معمولی، فاقد خلاقیت و تکراری در ژانر حادثه نامیدند و به سادگی از کنار آن گذشتند. اما بی مصرف ها که استالونه را در مقام نویسنده هم به خود می بیند، جدای استفاده از کلیشه های رایج در سینمای هالیوود، چند ویژگی بارز داشت.ادامه مطلب...

نوشته شده در  یکشنبه 89/6/28ساعت  5:46 عصر  توسط عضو گروه شهیداوینی 
  نظرات دیگران()

به گزارش شیعه آنلاین، سریال کارتون انیمیشنی سه بعدی شخصیت تاریخی «صلاح الدین أیوبی» با نام «صلاح الدین .. قهرمان اسطوره ای» با هزینه ای بالغ بر هشت و نیم میلیون دلار توسط مؤسسه شبکه الجزیره قطر ساخته شد. 

مراسم رونمایی از این سریال پرهزینه، پنج شنبه شب گذشته طی مراسمی رسمی و با حضور مسئولان این شبکه ماهواره ای و تعدادی از چهره ها و شخصیت های فرهنگی و سیاسی قطر و دیگر کشورهای جهان، در دوحه پایتخت قطر برگزار شد. پخش این سریال انیمیشنی که با همکاری یک شرکت سینمایی مالزیایی ساخته شد، از جمعه آغاز شد و قرار است ساعت 18 به وقت مکه مکرمه، جمعه هر هفته پخش شود. گفتنی است ساخت این سریال کارتون انیمیشنی سه بعدی که در شبکه الجزیره کودکان پخش می شود، سه سال به طول انجامید و اولین تولید مشترک میان مالزی و قطر به شمار می رود.
در همین راستا «محمود بوناب» مدیر اجرایی شبکه الجزیره کودکان در این باره گفت: سریال کارتونی «صلاح الدین...قهرمان اسطوره ای» از شخصیت تاریخی «صلاح الدین أیوبی» نشأت گرفته اما داستان این سریال کارتونی به طور کامل و صد در صد برگرفته از زندگینامه این شخصیت تاریخی نیست بلکه می توان گفت اکثر بخش های آن برگرفته از زندگینامه واقعی وی است. مابقی داستان عبرت های تاریخی است که از شخصیت ها و ماجراهای دیگر تاریخی گرفته شده است. وی در ادامه افزود: این سریال کارتونی که 26 قسمتی است، برای سنین 12 تا 15 سال ساخته شده و در ساخت آن از جدیدترین تکنولوژی های فنی روز دنیا استفاده شده است. با توجه به کیفیت بالا و زیبایی داستان این سریال، مسئولان شبکه الجزیره به فکر آن افتاده اند که از روی این داستان یک فیلم سینمایی بسازند. 
صلاح الدین أیوبی کیست؟
«صلاح الدین أیوبی» فرمانروای ایوبی و یکی از سرداران مسلمان در جنگ‌های صلیبی بود. ایوبیان دودمانی کردتبار بودند که از 1171 تا  1260/1250 میلادی در مصر، سوریه و عراق فرمانروایی کردند. پایتخت‌های ایشان دمشق و قاهره بود. «صلاح الدین» در دوران حکومتش سه هدف عمده را دنبال می‌کرد: 1- استوار ساختن قدرت حکومت برای خود و خاندان ایوبی 2- سرکوب شیعیان 3- جنگ با صلیبیون. وی به هر سه هدف خود تا حد زیادی دست یافت. منبع
***وب سینما ساحل نجات: ای کاش سینماگران غربزده ما هم اندکی تامل می کردند و چهره های شاخص تمدن اسلامی و تشیع و مستبصرین به تشیع را در فیلم ها و مستندهای خود بیش از پیش به نمایش در می آوردند. گرچه برخی کارها چون سریال غیاث الدین  جمشیدکاشانی در صداوسیمای جمهوری اسلامی  ساخته شد، ولی مد نظر سینمای ایران و مدعیان گزافه گوی غربگرایی آن است. غربزدگانی چون بهرام بیضایی و بهمن فرمان آرا و... در تکمیل این خبر، یادداشت مرتبطی که قبلا در این وبلاگ کار شده را بخوانید: http://naghdefilm.parsiblog.com/1728208.htm

نوشته شده در  یکشنبه 89/6/28ساعت  2:40 عصر  توسط عضو گروه شهیداوینی 
  نظرات دیگران()

اسلام، دینی در حال رشد در غرب و شرق وسینماگران ما در هپروت غرب!

چرا فیلم سازان و هنرمندان غربزده ما، زندگی این افراد را تبدیل به فیلم سینمایی یا مستند نمی کنند؟! واقعا فقر سوژه داریم یا فقر تعقل و تعهد در سینماگران غربزده مان! واقعیت این است که عدم تربیت افراد دلسوز و نبودن برنامه ای برای تربیت چنین افرادی در آینده باعث چنین اوضاعی است. ای کاش مسئولین فرهنگی و آموزشی کشور ما کمی مطالعات اسلامی-انسانی خود را افزایش می دادند و از سیطره پوزیتیویسم و ماده گرایی و  علوم صهیونی بر مجامع علمی دنیا بیشتر درس می گرفتند. اخیرا به قدری خبر مسلمان شدن شخصیت های معروف جهان، روند رو به رشد پیدا کرده است که از شمار بیرون شده است. (البته این رو بدون اغراق میگم) به همین دلیل، دسته ای چند از این خبرها که اخیرا جمع آوری کردم رو به روی وب، ارسال می کنم؛ با تشکر از وب: http://1adam.blogsky.com/1389/06/15/post-58  ادامه هر خبر را در (+) جلوی خبر، دنبال کنید. ضمنا وبلاگ شیعه شدگان نیز در این باره مطالب بسیار عالی دارد. http://haghbaalist.blogfa.com

*گفتگو با آقای دکتر سید محمدتیجانی سماوی تونسی، شیعه شده‌ی طرد شده توسط وهابیان!(+)

*یک زن مسلمان در امریکا به علت پافشاری بر رعایت حجاب اسلامی در ماه مبارک رمضان از محل کارش اخراج شد.(+)

*به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از خبرگزاری فارس،خانم نیکل کوئین، عکاس ویژه چهره‌های معروف هنری، سینمایی و ورزشی در امریکا دین اسلام را پذیرفت و مسلمان شد.(+)

 *خودداری هافبک مسلمان مادرید از عکس گرفتن با یک زن مدل!(+)

 *جوان سوئدی در حرم امام رضا(ع) به دین اسلام مشرف شد(+)

 *دیامس خواننده فرانسوی با حضور در مسجد ژان فیلیپه پاریس اسلام آورد و خود را ملتزم به رعایت شئونات اسلامی از جمله حجاب و قطع ارتباط با مردان نامحرم کرد. و وی از سال 2003 به عنوان «پرنسس رپ» در دنیای موزیک غربی شهرت یافته بود...(+)

 *تشرف فرزند رئیس "بی‌بی‌سی" به اسلام و جاناتان پیرت که فرزند جان پیرت، رئیس شبکه «بی بی سی» بریتانیاست، پس از تشرف به اسلام نام یحیی را برای خود انتخاب کرده است.(+)

 *سیاستمدار سوئیسی اسلام ستیز به دین اسلام مشرف شد.(+)

 *سرشناس‌ترین مجری آلمان به دین اسلام مشرف شد.(+)

 *نویسنده مشهور یهودی مسلمان شد.(+)

 *بزرگترین مبلغ مسیحی در کانادا مسلمان شد.(+)

 *زن اسرائیلی، مسلمان و محجبه شد.(+)

 *فوگتس: بیشتر بازیکنانم روزه می‌گیرند.(+)

 *اوزیل: تا جایی‌که بتوانم روزه‌ خواهم گرفت.(+)

 *«تیری آنری» مسلمان شد.(+)

 *زیدان در چهار نقطه پاریس افطاری داد.(+)

 *هافبک جوان و ملی پوش برزیلی، تیم فوتبال آث میلان، مسلمان شد.(+)

 *زن مسیحی در نمایشگاه قرآن مسلمان شد.(+)

 *اعلام سال 2010 بعنوان سال "قرآن" در ترکیه.(+)

 *به گزارش شیعه آنلاین، روزنامه آلموندو چاپ اسپانیا در شماره روز پنج شنبه گذشته خود از مسلمان شدن یک دختر 19 ساله یهودی در شهرک کرمئییل در شمال سرزمین های اشغالی خبر داد.(+)

 *در اقدامی ناگهانی، «هیفاء الوهبی»، یکی از دو نوازنده مشهور لبنان با ترک کشور خود به مصر رفته و با برگزیدن پوشش حجاب در صف نمازگزاران مسجد «الحسین» قاهره دیده می‌شود!(+)

 *رابیا پس از سال ها رقاصی و آواز خوانی و اجرای برنامه‌ها و شوهای گوناگون در شهر هایی چون لندن و نیویورک، سرانجام به دین مبین اسلام تشرف یافت. او در کتاب خود با عنوان «داستان زن رقاصی که ندای حق را پذیرفت» درخصوص نحوه گرایش به اسلام آورده است...(+)

  *روزنامه ساندی تایمز اعلام کرد: 14هزار بریتانیایی که برخی از آنان از نخبگان، فرهیختگان و تحصیل کردگان انگلیس می ‏باشند؛ از ارزشهای غربی که امید به زندگی را در افراد کمرنگ می کند، دست کشیده و مسلمان شده‏ اند!(+)

 " مایک تایسون"؛ بوکسور سرشناس آمریکایی سنگین وزن جهان، که در حال حاضر 44 سال سن دارد، چهار سال پیش به دین مبین اسلام گروید و هفته گذشته برای انجام اعمال حج وارد عربستان سعودی شده است.(+)

 * توجه رسانه‌ها به نخستین دختر محجبه در یونیفل(+و...

پینوشت؛لینک این مطلب در پارسا پرس و دیگر سایتها


نوشته شده در  یکشنبه 89/6/28ساعت  2:20 عصر  توسط عضو گروه شهیداوینی 
  نظرات دیگران()

بودجه سایت های اینترنتی ضد اسلامی یک میلیارد دلار است. یک تحقیق انجام شده از سوی دانشگاه الازهر نشان می دهد بیش از ده هزار سایت اینترنتی سرگرم فعالیت تخریبی علیه دین مبین اسلام و مسلمانان هستند.
این بررسی که به وسیله دکتر « سید مرعی» استاد دانشکده تربیت دانشگاه الازهر انجام گردید و در روزنامه روزالیوسف منتشر شده، میزان هزینه اختصاص یافته برای این سایت ها را بالغ بر یک میلیارد دلار در سال ارزیابی کرده است. در این بررسی همچنین خاطرنشان شده است سالانه یک میلیون دلار بودجه به سایت های اینترنتی اسلامی (که تعداد آنها بیش از 200 سایت نیست) اختصاص یافته است. در این بررسی، تاریخچه تاسیس سایت های ضد اسلامی از سال 1980 میلادی مورد کنکاش قرار گرفته و به این نتیجه دست یافته است که برخی از سازمان های صهیونیستی، جزو نخستین نهادهایی بودند که به اهمیت بهره گیری از اینترنت برای بسط و نشر افکار ضد اسلامی شان پی بردند. مطابق آنچه که در این بررسی آمده، رویکرد اصلی برخی از سایت های اینترنتی مزبور، روا داشتن جسارت و اهانت به ساحت پیامبر گرامی اسلام(ص)، خدشه دار ساختن قرآن و اهانت به پیامبر اکرم(ص) بوده و گردانندگان برخی از سایت های دیگر اقدام به نگارش سوره ها و آیاتی شبیه آیات قرآنی می نمایند که آکنده از هرزه درایی و عقده گشایی نسبت به اسلام و مسلمانان است.
در این بررسی همچنین خاطرنشان شده برخی از سایت های اینترنتی، کلمات و عبارات قرآنی مشهور را با خطوط عربی و در شکل خوک، سگ و دیگر حیوانات، در صفحه اصلی خود درج می نمایند. از طرفی برخی از این سایت ها، که در این تحقیق به عنوان « سایت های نژاد پرستانه» توصیف شدند، مدام مسلمانان را به ارتکاب اعمال تروریستی، خونریزی و نژادپرستی متهم می کنند و در این میان، سایت های اینترنتی ضداخلاقی و مستهجن، اقدام به درج آیات قرآنی در حواشی صفحه اصلی خود می نمایند. از طرفی در بعضی از سایت های اینترنتی ویژه مد، کلمات و آیات قرآنی در حواشی لباس های ارائه شده در شوهای معروف لباس، نقش بسته است.
در پایان این تحقیق، بیان شده که این سایت ها، جزو راهکارهای نوآورانه دشمنان اسلام برای ادامه جنگ علیه آن و ارائه تصویری وارونه از دیانت اسلامی در میان غیرمسلمانان محسوب می شود تا امکان دسترسی غیر مسلمانان به معارف اسلامی را به کلی از بین ببرند. « سید مرعی»، محقق و پژوهشگر مصری که این بررسی را انجام داده می گوید: به سبب استفاده بی حد و حصر دشمنان از این راهکار، لزوم بهره گیری از اینترنت برای تبلیغ دیانت اسلامی، ضرورت مضاعفی پیدا کرده است... منیع: تبیان به نقل از http://mouood.org/content/view/8594/2/

نوشته شده در  چهارشنبه 88/1/26ساعت  1:32 صبح  توسط عضو گروه شهیداوینی 
  نظرات دیگران()

سیطره یهود بر شرکت‏هایی که فیلم‏های سینمایی را تهیه می‏کنند،یک‏سیطره و تسلط همه جانبه و گسترده می‏باشد که ذیلا به ذکر اهم این‏شرکت‏ها اکتفا می‏شود.برخی از آمارهای تأیید شده نشان می‏دهد که بیش از 90 از مجموع‏افرادی که در صنعت فیلم‏سازی آمریکا،در تهیه و توزیع و تحریر وتصویر و صوت برداری و مونتاژ کار می‏کنند یهودی می‏باشند و بزرگترین‏شرکت‏های اصلی فیلم‏سازی در تملک یهودیان و در انحصار صهیونیزم‏می‏باشد.این شرکت‏ها عبارتند از:نام شرکت نام مالک شرکت‏فوکس ویلیام فوکس یهودی‏گولدین ساموئل گولدین‏مترو لویس مایراخوان وارنر هارنی وارن و برادران‏پارامونت هود کنسون‏که منتوجات این شرکتها از یک سو سمومات صهیونیستی و فساد اخلاق و تباهی فرهنگ را به کشورهای مصرف‏کننده صادر می‏کنند و از سوی‏دیگر ثروت‏های بادآورده را روانه مؤسسات صهیونیستی می‏نماید.

کشورهای عربی یکی از بزرگترین مصرف‏کنندگان فیلم‏های این‏شرکت‏ها می‏باشند،مطالب تهیه شده در این فیلمها بدون هیچگونه‏ممنوعیتی در سالن‏های سینمایی مصر و سوریه و اردن و هر کشوردیگری به نمایش گذارده می‏شود.(1)

داستان هالیوود و تأثیر آن در اشاعه فساد در سراسر عالم داستانی‏است که شهرت جهانی دارد.مجله"مسیحیت آزاد"شهرک هالیوود راشهر سدوم قرن حاضر خوانده و می‏گوید:در این شهرک سینمایی‏فضیلت انسانی به کلی نابود شده و فساد و تباهی و فجور و فحشاء ازشرایط اولیه ورود به این مرکز سینمایی می‏باشد و این علل پلید است که‏شرافت و انسانیت و مردانگی و فضیلت را در نسل آمریکایی نابود کرده واین بزرگترین ابزار دست یهودیان است برای گسترش فساد در سطح‏عالم.داستان اشک تمساح برای قربانیان جنگ دوم جهانی و مظالم هیتلریکی دیگر از داستان‏هایی است که دستاویز ارباب سینما شده وصهیونیست‏ها بالاترین بهره‏برداری‏ها را از این داستان نموده‏اند و هنوزآن رارها نکرده‏اند(1)هنگامی که تاریخچه سینمای کمدی را در آمریکا ورق‏بزنید،اسامی هنرپیشگان یهودی سهم برتر و مهمتر را به خود اختصاص‏می‏دهد و مشهورترین هنرپیشگان یهودی می‏باشند،مانند:میل بروکسی،وودی آلن،بوب هوپ،جری لوئیس،فرانک سیناترا،بیلی وایلد،نیل سالیمون،میکی رونی،جک لمون و دهها تن دیگر ازهنرپیشگان و در رأس همه هنرپیشگان،چارلی چاپلین قرار دارد که‏فیلمهای او ضد هیتلری می‏باشد.

در زمینه فیلم‏های عشقی و عاطفی و تاریخی و جنگی،به ندرت‏فیلمی را می‏توان یافت که یک دو هنرپیشه یهودی در آن بازی نکرده‏باشند،در این چنین فیلمها یهودیان به عنوان هنرپیشه،مسئول امور فنی،سناریست،کارگردان حضور دارند،اسامی برخی از آنان به شرح زیراست:

کی‏یرگ دوگلاس،تونی کرتیس،گاری گرانت،جک نیکلسون،بی‏آزار،و ولترماتی یور،پی‏یرت رینولدز،جین هاکمان،جیمس کان،استین هوفمان،ریچاردهاریس،ریچارد بنیامین،وودی اشتایگر،جورج‏روداسکوت،رویان اونیل،و دهها تن دیگر.هنرپیشگان زن یهودی نیز جایگاه ویژه‏ای در آمریکا دارند برخی ازآنان به قرار زیرند:

الیزابت تایلور،آن بانکروفت،برباره استرایسند،شیلی دوفال،دیان‏کیتون،جیل کلایبرگ،کاری فیشر،ایلین براشتاین،ماری کلی‏لر،سوزان‏انسباک،دیبی رینولدز،دیان کانون،جووان وود وارد،پلابرینتسن،سالی‏کالیرمن،جیرالدین شابلن و دیگران‏(1)

در عین حال بقیه هنرپیشگان که از تبار آمریکائی هستند از آنجا که بهناچار با شرکتهای صهیونیستی کار می‏کنند خواه ناخواه تحت سلطه ونفوذ مالی و اداری صهیونیست‏ها قرار دارند که ذکر اسمی آنان به درازامی‏کشد.

از آنجا که اقلیت یهود در همه جا حضور دارند و در هر کجا که هستندبه گونه‏ای عمل می‏کنند،بنابراین در دیگر کشورها و سرزمینها نیز تاریخ وسرگذشت فیلم و سینما چیزی مشابه آمریکا می‏باشد و همه با هم دردرشته‏های شیطنت و فساد و تباهی همکاری می‏کنند.

در انگلستان که آنجا نیز پایتخت فیلم و سینما به حساب می‏آید،لردآلفونت یهودی به تنهایی صاحب 280 باب سالن سینما می‏باشد وخودش به طور شخصی به نمایشفیلمها و انتخاب آنها نظارت می‏کند ودر میان فیلم‏های موجود پیوسته زشت‏ترین و خشن‏ترین‏ها را انتخاب‏می‏کند.

نامبرده از نمایش فیلم"هیتلر"که"آلیک گی نیس"در آن بازی کرده‏است در موسسات خودش جلوگیری به عمل آورد در حالیکه این فیلم دراهداف صهیونیستی تهیه شده بود،نامبرده از آنجا که حملات ضدهیتلری فیلم همراه خشونت و زشتی نبوده است از نمایش آن جلوگیری‏نمود.

فیلم"هدیه"یک فیلم دیگری است که در انگلستان توسط روبرت گلداسمیت تهیه شده است.در این فیلم تعدادی از سران و ثروتمندان عرب‏را نشان می‏دهد که همراه دهها تن از زنان حرمسرای خودشان با حجاب‏چادر و عبابه اروپا مسافرت می‏کنند و بعد بزرگان عرب به زنان محجبه‏همراه خودشان اکتفاء نکرده میلیونها فرانک برای شکار پیرزنان هر جایی‏پاریس خرج می‏کنند.در این میان اعراب فرنگ ندیده سری هم به عالم هنرپیشگان یهودی‏و مسیحی و فرنگی می‏زنند و به اماکن معروفه می‏روند و در عین حال‏زنان حرمسرا را در اتاق‏های هتل حبس می‏کنند و مواظبت می‏کنند چشم‏آنها حتی به یک مرد هم نیافتد و هنگامی که یک گارسون پیر نزدیک‏می‏شود تا چای یا قلیان و یا قهوه بیاورد،درهای اتاق را می‏بندند تاگارسون پیرمرد صدای حریم آقا را نشود و چشم حریم به قیافه گارسون‏نیافتد.و سرانجام هنگامی که یک خادم اشتباه می‏کند و وارد غرف حرمسرامی‏شود،به هنگام خروج رجال عرب در را روی او می‏بندند و به اتهام‏اینکه پیرمرد قصد سوء داشته و اتیان فاحشه کرده است او را به سختی‏کتک می‏زنند و یک منظره بسیار مسخره و خنده‏آور شروع می‏شود و فیلم‏در میان خنده هزاران تماشاچی فرنگی و صهیونیست به پایان می‏رسد.در فیلم دیگری به نام فیلم"آمریکا آمریکا"زندگی آمریکائیان به‏نمایش گذارده شده است و سرانجام آمریکائیان متدین و دین‏دار برای‏ادای مراسم نماز به کلیسا می‏روند،لیکن به ناگاه جماعتی از اعراب بالباس‏های چفیه عقال وارد کلیسا می‏شوند و به ضرب و شتم نمازگزاران وقتل و کشتار آنان می‏پردازند و سپس به علامت پیروزی جام‏های شراب راسرکشیده مست می‏شوند و آنگاه به دزدی و جنایت و آتش‏سوزی‏می‏پردازند(1)فیلمهای بتی محمودی،فیلم گروگانها،هتل هستریا و دهها فیلم دیگرکه اخیرا در ضدیت با انقلاب اسلامی ایران ساخته شده و فیلم‏های‏کارتونی که در آن توهین به شخصیت مقام رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران‏شده است،همه و همه توسط این موسسات و با همکاری هنرپیشگان درخدمت صهیونیست‏ها ساخته شده است. تهیه و تالیف و چاپ و توزیع و مساله آفرینی در جریان سلمان رشدی‏نیز یکی دیگر از دسائس این صهیونیستها می‏باشد . منبع:http://www.yahoodiat.blogfa.com/post-30.aspx


نوشته شده در  یکشنبه 87/11/13ساعت  2:13 صبح  توسط عضو گروه شهیداوینی 
  نظرات دیگران()

اسلام‌ستیزی در هالیوود از «ایندیانا جونز» تا «علاءالدین»
فیلم بابلفیلم «بابل» دیگر فیلم ضداسلامی سینمای امسال آمریکا، داستان‌ توریستی آمریکایی (کیت بلانشت) است که به خاطر شیطنت دو کودک مسلمان و بازیگوش و بازی آنها با اسلحه زخمی شده و مجبور می‌شود تا یک نصفه روز را در یک دهکده دور افتاده مسلمان نشین به همراه همسرش (برد پیت)، در اوضاعی بسیار ملالت‌بار و بدون دسترسی به هر گونه ابزار درمانی سپری کند. هالیوود همواره در فیلم‌های خود، از «ایندیانا جونز» به کارگردانی «استیون اسپیلبرگ» گرفته تا کارتون جذاب «علاء الدین»، سعی کرده تا با معرفی مسلمانان در چهارچوب شخصیت‌های منفی، بر تصورات منفی و سوء تفاهم‌هایی که در ارتباط با مسلمانان وجود دارد بیش از پیش دامن زند. 
 اگرچه اسلام‌ستیزی در هالیوود مسئله چندان جدیدی نیست ولی طی سال‌های اخیر بالاخص پس از حادثه 11 سپتامبر، این مسئله شدت یافته است، آنچنانکه امسال در فیلم‌های زیادی از جمله دو فیلم از نامزدهای اسکار، «بابل» و «پرواز شماره 93»، شاهد چنین تصویر منفی از مسلمانان بودیم.
در فیلم «پرواز شماره 93»، پروازی با نام «یونایتد 93»، در تاریخ 11 سپتامبر، توسط عده‌ای از جوانان مسلمان به قصد منهدم نمودن کاخ سفید دزیده می‌شود ولی با تلاش مسافران، قبل از رسیدن به مقصد، در میانه راه سقوط می‌نماید.
این فیلم با صحنه‌ای آغاز می‌شود که این جوانان با خواندن نماز و قرآن و مجهز نمودن خود به ابزاری چون خنجر و چاقو خود را برای چنین عملیات تروریستی آماده می‌کنند و در سکانس دیگری در هواپیما شاهد آن هستیم که یکی از این جوانان در بدو اقدام به هواپیماربایی، بدون هیچ اخطاری، الله اکبر گویان چاقوی خود را در پهلوی مسافری بی‌گناه فرو می‌برد. کارگردان در این فیلم سعی کرده تا مسلمانان را افرادی بسیار خشن و غیرمنطقی که براحتی برای رسیدن به هدف خود هر فرد بی‌گناهی را قربانی می‌کنند، نشان می‌دهد.  فیلم «بابل» دیگر فیلم ضداسلامی سینمای امسال آمریکا، داستان‌ توریستی آمریکایی (کیت بلانشت) است که به خاطر شیطنت دو کودک مسلمان و بازیگوش و بازی آنها با اسلحه زخمی شده و مجبور می‌شود تا یک نصفه روز را در یک دهکده دور افتاده مسلمان نشین به همراه همسرش (برد پیت)، در اوضاعی بسیار ملالت‌بار و بدون دسترسی به هر گونه ابزار درمانی سپری کند.
«یوسف» کودک 10ساله‌ای که باعث این اتقاق شده در این فیلم نه بعنوان یک کودک بازیگوش که بعنوان مسلمانی که از کودکی به شدت به اسلحه علاقمند است، معرفی می‌شود. حتی در صحنه‌ای از فیلم مخاطب، «یوسف» را در حالی مشاهده می‌کند که مخفیانه به بدن عریان خواهر خود می‌نگرد و از این کار بسیار لذت می‌برد.
«آرزو مرالی»، یکی از نویسندگان گزارش «نقش بحران‌زای فیلم‌های غربی در ترویج تصویری منفی از مسلمانان» که اخیرا در چند مجله و روزنامه عربی و حتی اروپایی به چاپ رسیده است، می‌نویسد: در اینگونه فیلم‌ها چیزی به اسم یک شخصیت خوب مسلمان وجود ندارد. «مرالی» در مصاحبه‌ای با خبرگزاری رویترز‌ گفت: سینما چه در هالیوود و چه در انگلستان، همواره در جهت ارائه چهره‌ای پلید و شیطانی از مسلمانان گام برداشته‌ است. این رسانه‌ها، مسلمانان را افرادی وحشی و عقب‌مانده معرفی می‌کنند و همواره برخی احساسات نژادپرستانه و تعصب‌آمیز را ترویج می‌کنند که این مسئله پس از حادثه 11 سپتامبر شدت یافته است.
مرالی در گزارش خود آورده است: همواره در فیلم‌های غربی و هالیوود همواره شاهد ستیزه با مسلمانان هستیم، بعنوان مثال در فیلم «ایندیانا جونز» با بازی «هریسون فورد» محصول سال 1981 این مسئله کاملا واضح به مخاطب القاء می‌شود، آنچنانکه در یکی از صحنه‌ها، زنی محجبه را می‌بینم که با عجله از میان بازار می‌گذرد و در این حین آهنگ مشهور مارگیری به گوش می‌رسد.
مرالی در گزارش «نقش بحران‌زای فیلم‌های غربی در ترویج تصویری منفی از مسلمانان» می‌نویسد: فیلم «محاصره» با بازی «بروس ویلس» و «دنزل واشنگتن»، محصول سال 1998، یکی از مهمترین‌های این مجموعه از فیلم‌هاست که در آن مسلمانان/عرب‌ها/ فلسطینیان افردی بسیار خشن و وحشی معرفی می‌شوند که برای رسیدن به مقصود خود حتی برای جان خود ارزش قائل نیستند.  البته اینگونه تصورات جهت‌گیری شده که به مخاطب القاء می‌شود، تنها به فیلم‌ها محدود نشده، بلکه در انیمیشن‌های جذاب و مشهوری چون «علاءالدین» محصول کمپانی بزرگ و صهیونیستی «والت دیزنی» به چشم می‌خورد. در این کارتون زادگاه «علاءالدین»، بعنوان فردی عرب، یک کشور کاملا بی‌فرهنگ و عاری از هرگونه تمدن به تصویر کشیده می‌شود.
البته با استناد به این دو مطلب که «هالیوود در تسخیر یهود» است و به عبارتی دیگر «جاده صاف کن سیاست‌های کاخ سفید» است، اسلام ستیز بودن این صنعت بزرگ آمریکایی چندان تعجب‌برانگیز نخواهد بود. البته مقاله به چاپ رسیده در پایگاه «یهودشناسی» نیز خود مؤید این مطلب است که گرداندگان اصلی هالیوود در واقع همان یهودیان (صهیونیست‌ها) هستند.  در این مقاله آمده است، بیش از 1500 یهودی (اعم از بازیگر، کارگران، تهیه‌کننده و…) در هالیوود مشغول بکارند که در این میان تعداد بسیاری از مشاهیر سینما هستند و با این حال بسیارند یهودیان گمنامی که در هالیوود مشغول به کارند.
این پایگاه اطلاع رسانی در ادامه این مقاله، به نام برخی از این افراد اشاره می‌نماید: از میان تهیه‌کنندگان یهودی هالیوود: «آدولف زوکر»، «ساموئل زنتسر»، «جوئل سیلور» و «رابرت مردوخ» از شهرت بیشتری برخوردارند، در فهرست کارگردانان یهودی با اسامی مشهورتری مواجه می‌شویم که برخی از آنها تهیه کننده آثار خود نیز محسوب می‌شوند؛ «اریک فون اشتروهایم»،«اشترنبرگ»، «ارنست لوبیچ»، «استنلی کوبریک»، «ماکس افولس»، «دیوید کروننبرگ»،، «رومن پولانسکی»، «استیون اسپیلبرگ»، «وودی آلن»، «سیدنی پولاک»، «ژان لوک گدارد»، «مل بروکس»، «پیتر باگرانوویچ»، «ساموئل گلدوین»،«مایک نیکولز»، «تیم برتون» و «تونی راندال» از آن جمله‌اند.
در ادامه این مقاله نام بازیگران مشهوری چون «جری لوئیس»، «هریسون فورد»، «مایکل داگلاس»، «داستین هافمن»، «رابرت ردفورد»،« پل نیومن»، «مارتین شین»، «الیزابت تیلور»، «مریلین مونرو»، «آدری هیپورن» و «سارا بولاک» نیز در فهرست بازیگران یهودی هالیوود آورده شده است. گذشته از همه این‌ها، هالیوود همواره سعی کرده تا همواره هم‌سو با سیاست‌های دولت آمریکا گام بردارد، آنچنانکه در جلسه اخیر ماموران سازمان اف‌بی‌ای با نویسندگان و صاحبان کمپانی‌های بزرگ فیلمسازی هالیوود، این سازمان از هالیوود خواست تا در فیلم‌های خود بیش از پیش، تلاش‌های این نهاد دولتی برای ریشه‌کن نمودن تروریست را به تصویر بکشد. در این جلسه حتی از «حزب‌الله» بعنوان یک تشکیلات تروریستی وابسته به شیعیان و «القاعده» بعنوان گروه تروریستی سنی‌ها اشاره شده است.
 خبرگزاری فارس  با نقل موعود: http://mouood.org/content/view/4579/3/

نوشته شده در  پنج شنبه 86/12/16ساعت  2:10 صبح  توسط عضو گروه شهیداوینی 
  نظرات دیگران()

فیلم آمریکایی موهن به مقدسات خشم مسلمانان و مسیحیان را برانگیخت چاپ پست الکترونیکی
نمایش فیلم پویانمایی آمریکایی موهن به مقدسات با نام «ایوان المایتی» که داستان حضرت نوح(ع) را به تصویرمی‌کشد، خشم جوامع اسلامی و مسیحی را برانگیخت.به گزارش اخبار شیعیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اسلام آن‌لاین، این فیلم که برای ذات مقدس الهی کالبد جسمی قائل‌شده‌است، داستان حضرت نوح(ع) را به تصویرمی‌کشد که با واکنش شدید مسلمانان و مسیحیان کشورهای مختلف مواجه‌شد.دولت مالزی با انتقاد از این فیلم، آن‌ را اهانت به سه دین آسمانی مسیحیت، یهودیت و اسلام دانست و با عدم اکران این فیلم در سینماهای این کشور، مخالفت شدید خود را در مقابل نمایش آن اعلام‌کرد.انجمن مصرف‌کنندگان مسلمان مالزی با واکنش علیه فیلم ایوان المایتی، این اقدام ‌را مخالفت آشکار دشمنان اسلام در مقابل تعالیم دینی و اسلامی توصیف‌کردند.در همین راستا، دکتر «معمور عثمان» دبیرکل انجمن مصرف‌کنندگان مسلمان مالزی اعلام‌کرد: این فیلم با تحریف داستان زندگی حضرت نوح(ع) و توهین به شرایع اسلامی باعث انحراف نوجوانان مسلمان می‌شود.وی در گفت‌وگو با خبرگزاری «برناما» مالزی ضمن محکومیت تجسید خداوند در این فیلم به عنوان اقدامی ضد ارزشی، خواستار واکنش مسلمانان در برابر رسانه‌های غربی شد.از سوی دیگر، سازمان‌های مسیحی ایالت متحده با اعتراض نسبت به این فیلم از تمامی مسیحیان خواستند در مقابل تولید چنین فیلم‌هایی از سوی سازندگان هالیوودی واکنش نشان‌دهند.این درحالی‌است که در ماه مارس گذشته 80 کشور اسلامی از اکثر نقاط جهان از ایالت متحده درخواست کردند با صدور بیانیه‌ای از ساخت آثار موهن به عقاید مسلمانان جلوگیری‌کند. منبع: http://mouood.org/content/view/5107/2/

نوشته شده در  شنبه 86/4/30ساعت  4:27 صبح  توسط عضو گروه شهیداوینی 
  نظرات دیگران()

  تا به حال یادداشت‌های بسیاری به رشته تحریر درآمده‌اند که بر ارائه تصاویر مخدوش از اسلام و مسلمانان توسط هالیوود تاکید می‌کنند. اما اگر به این حقیقت توجه کنیم که صنعت فیلمسازی غرب به واسطه یهودیان اداره می‌شود، این شیوه عملکرد چندان جای تعجبی نخواهد داشت.
به گزارش خبرنگار سینمایی "مهر"، نیل گابر نویسنده یهودی‌تبار در کتابش تحت عنوان "امپراتوری از آن خودشان: چگونه یهودیان هالیوود را اختراع کردند" به سال 1988 نشان داد که بزرگترین استودیوهای هالیوود از جمله کلمبیا، مترو گلدوین مایر، برادران وارنر، پارامونت، یونیورسال و فاکس قرن بیستم توسط یهودیان تاسیس شده اند و به واسطه یهودیان اروپای شرقی اداره می شوند. زمانی که فیلم های ناطق پا به عرصه ظهور گذاشتند، هالیوود مورد تاخت و تاز نویسندگان یهودی قرار گرفت.
در گذشته مستعدترین آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا توسط یهودیان اداره می شدند و نفوذ این قوم در اصنافی چون وکالت و پزشکی بسیار پررنگ بود. اما با تاسیس صنعت فیلمسازی غرب همگی به سمت هالیوود گسیل شدند. اسکات فیتزجرالد از تاسیس صنعت فیلمسازی غرب به منزله جشنی برای یهودیان یاد می کند و معتقد است که اداره هالیوود به واسطه یهودیان بیشتر شبیه یک تراژدی است.

احاطه هالیوود توسط یهودیان چنان سریع صورت گرفت که هنری فورد در کتاب "استقلال نازپرورده" به این نتیجه می‌رسد که یهودیان تنها بر 50 درصد از صنعت فیلمسازی احاطه ندارند بلکه تمامی آن را در اختیار دارند. اینگونه است که در حال حاضر جهان علیه تحقیرهای حاصل از صنعت سرگرمی سازی مسلح شده، چرا که با روی کارآمدن یهودیان در هالیوود مشکلاتی در زمینه ساخت فیلم های سینمایی بوجود آمده که عواقب آن در سال های آینده مشخص می شود.
نورمن اف کانتور، پرفسور دانشگاه نیویورک در مطالعاتی که به سال 1994 انجام داد به این نکته اشاره کرد که تولید فیلم در هالیوود و توزیع آن در 50 سال نخست حیات هالیوود، تحت سلطه یهودیان مهاجر صورت می گرفته است و در حال حاضر نیز قسمت اعظم فیلمسازی در آمریکا تحت کنترل یهودیان است. جدیدترین وجه این موضوع را می توان در قالب تاسیس استودیو دیسنی در دهه 1990 مشاهده کرد که مدیران آن همگی یهودی هستند.


جاناتان گولدبرگ، خبرنگار و تاریخدان یهودی، در تحقیقی که در سال 1996 انجام داد، نوشت: "سهم یهودیان در صنعت سرگرمی سازی بیش از جمعیت آنها در آمریکاست. یهودیان در پست های مدیریتی رسانه ها به ویژه در سمت مدیریت استودیوها حضور دارند و حضور آنها به گونه ای است که از آن نمی توان تنها به عنوان سلطه یهودیان بر هالیوود یاد کرد، چرا که بیش از این است."
به گزارش "مهر" ، تنها نگرشی به اظهارات یهودیان کافی است تا دریابیم چرا اکثریت قریب به اتفاق نویسندگان، کارگردانها و تهیه‌کنندگان هالیوودی را یهودیان تشکیل می دهند. آماری که اخیراً ارائه شده نشان می دهد که 59 درصد از فیلم‌های مطرح هالیوود توسط یهودیان تولید شده‌اند. بی تردید نفوذ این قوم در یکی از تاثیرگذارترین صنایع آمریکا می تواند برای آنها قدرت سیاسی بسیاری به ارمغان آورد. آنها مهمترین منبع حمایت از نامزدهای دموکرات هستند و سیاست های آمریکا را به سمت و سوی مورد نظر خود هدایت می‌کنند.


تهیه‌کنندگان یهودی هالیوود در سال 1948 اسرائیل را پایه ریزی کردند و در این میان رابرت بلاموفی تلاش های بسیاری کرد. وی در این مورد می گوید: "ناگهان اسرائیل به خانه ما تبدیل شد و احساس کردیم که هویت داریم. این عامل به ما روحیه می داد."
با روی کار آمدن یهودیان رفته رفته تصویر مسلمانان در فیلم های هالیوودی به پنداره ای از افراد ظالم و بی فرهنگ تبدیل شد که این امر بیش از پیش نمایانگر حمایت هالیوود از اسرائیل و موضع گیری آن علیه مسلمانان و جهان اسلام بود. صنعت فیلمسازی غرب در حمایت از صهیونیسم اقدام به خلق یک ژانر جدید در سینما کرد که نزاع میان اعراب و اسرائیلی ها را در محوریت داشت.
هالیوود برای نیل به این هدف در طول 50 سال گذشته اقدام به ساخت فیلم‌های گوناگونی کرده که دربرگیرنده قهرمان‌ها و ضدقهرمان‌ها بوده اند. به عبارت دیگر می توان گفت که در این آثار قهرمان‌ها یهودیان اسرائیلی و ضد قهرمان‌ها مسلمانان بوده‌اند. دهه 1960 به تنهایی شاهد ساخت 9 فیلم ضد اسلام بود که در زمره آثار مطرح سینمای آمریکا جای داشتند.

در این فیلم ها نقش یهودیان آمریکایی توسط هنرپیشگان آمریکایی ـ یهودی چون پل نیومن، تونی کورتیس و کرک داگلاس احیا می شد تا با به کارگیری بازیگران محبوب، میزان همذات پنداری مخاطبان با کاراکترهای آنها افزایش یابد. جین فوندا، هنرپیشه چپ گرای هالیوود در گفتگویی که به مناسبت نمایش فیلم "تجدید قرارداد" انجام داد مخالفتش را با مسلمانان و به ویژه اعراب به وضوح اعلام کرد و گفت: "اگر ما نسبت به اعراب هراسی نداریم بهتر است که در مورد سلامت مغزمان تردید کنیم. عرب‌ها قدرت استراتژیک بر ما دارند. آنها کوچکترین ثباتی ندارند و ضد زن، ضد آزادی بیان و افراط گرا هستند."
در این مجال نمی‌توان به تمامی فیلم‌های ضد اسلام و ضد عربی که توسط هالیوود ساخته شده اند، اشاره کرد اما ذکر نام برخی از آنها خالی از لطف نیست.
فیلم "خروج" یکی از این آثار است که در سال 1960 تولید شد. این اثر شرح حال مرد عربی را روایت می کند که یک دختر 15 ساله یهودی (با بازی جیل های‌ورث) را به قتل می‌رساند.
فیلم "به دنبال سایه غول" محصول سال 1966 اعراب را به عنوان انسان‌هایی معرفی می کند که به هنگام شلیک به یک زن اسرائیلی و قتل وی خنده سر می دهند و شادی می کنند.
فیلم "شبکه" محصول سال 1976 که چهار تندیس اسکار دریافت کرد، دربرگیرنده نمائی است که در آن اخبارگو از اعراب به عنوان افراط گرایان قدیمی یاد می کند که رفته رفته کنترل آمریکا را در دست می گیرند.
فیلم "یکشنبه سیاه" محصول سال 1977 از جمله فیلم‌هایی است که در آن اسرائیلی ها نقش قهرمان را بازی می کنند و اعراب نقش ضد قهرمان‌ها و تروریست‌ها را بر عهده دارند.
نمایی از فیلم "دروغ‌های حقیقی"

به گزارش "مهر" ، در این میان فیلم "دلتا فورس" محصول سال 1986 از مسلمانان به عنوان تروریست هایی یاد می کند که درصدد قتل رئیس جمهور آمریکا برمی آیند. هالیوود در فیلم های "عقاب آهنی" و "مرگ پیش از رسوایی" به مخاطبان نشان می دهد که چگونه باید با مسلمانان رفتار کنند و از اعراب به عنوان افرادی کثیف و بی ارزش یاد می‌کند.این در حالی است که هالیوود برای مخدوش کردن چهره مسلمانان حتی به گونه سینمایی انیمیشن و مخاطبان آن نیز رحم نکرد.
صنعت فیلمسازی غرب در سال 1994 فیلم "دروغ‌های حقیقی" را روانه سالن های سینما کرد. این فیلم شرح حال ماموری است که باید از اقدامات تروریستی یک مرد عرب جلوگیری به عمل بیاورد. از دیگر فیلم‌هایی که با رویکرد ضد عرب و ضد اسلام ساخته شد می توان به آثاری چون "تصمیم نهایی"، "کاظم"، "بدون دخترم هرگز" و "محاصره" اشاره کرد.با این وجود تنها گذر تاریخ است که نشان می دهند دروغ های حقیقی ریشه در کدامین کشور دارند و تا چه میزان در تشویش اذهان عمومی جهان تاثیرگذار بوده اند.


نوشته شده در  شنبه 86/4/2ساعت  4:14 صبح  توسط عضو گروه شهیداوینی 
  نظرات دیگران()

پشت پرده این ناتو فرهنگی برای مقابله با تمدن اسلام،"مسیحیت صهیونیسم" و "یهودیت صهیونیسم" قرار دارد

مسیحیت صهیونیسم آن را آغاز جنگهای جدید صلیبی می‌داند.وی، ساختن فیلم ضد ایرانی ۳۰۰از سوی هالیوود نیز در راستای تحقق نظریه "ساموئل هانتینگتون" ، مبنی بر نابودی تمدن شرق انجام شده است. مشاور مرکز مطالعات استراتژیک ریاست جمهوری و مرکز پژوهشهای صدا وسیما گفت: هم‌اکنون ۳۷کانال و شبکه ماهواره‌ای تخریب فرهنگ اسلامی را در دستور کار خود قرار داده و ماموریت آنها تخریب تمدن اسلامی است. دکتر "سیدهادی سیدافقهی" روز دوشنبه در جمع دانشجویان دانشگاه شهرکرد افزود: وظیفه این شبکه‌ها گسترش ابتذال، تبلیغ مصرف گرایی، تبلیغ سکولاریسم و ترویج و گسترش بی‌بندوباری و فساد در بین کشورهای اسلامی است. وی گفت: ماموریت اصلی این شبکه‌های ماهواره‌ای، در راستای اجرای قطعه‌ای از پازل "ناتو فرهنگی" علیه جهان اسلام است و به جای ارایه تصویر تمدن و فرهنگ و علم غرب ، تنها به مسایل ابتذال می‌پردازند.
مشاور مرکز مطالعات استراتژیک ریاست جمهوری و مرکزپژوهشهای اسلامی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: این ناتو فرهنگی از زمان ارایه
۱۲ قطعه کاریکاتور موهن اهانت‌کننده به پیامبر اسلام (ص) ، نوشتن کتاب آیات شیطانی، اهانت پاپ بندیکت شانزدهم و اهانت به ساحت پیامبراسلام(ص) در مسجد خلیل آغاز شده است. وی گفت: پشت پرده این ناتو فرهنگی برای مقابله با تمدن اسلام،"مسِحیت صهیونیسم" و "یهودیت صهیونیسم" قرار دارد و مسیحیت صهیونیسم آن را آغاز جنگهای جدید صلیبی می‌داند. به‌گفته وی، ساختن فیلم ضد ایرانی ۳۰۰از سوی هالیوود نیز در راستای تحقق نظریه "ساموئل هانتینگتون" ، مبنی بر نابودی تمدن شرق انجام شده است.
این کارشناس مسایل خاورمیانه اظهار داشت: مسیحیت صهیونیسم برای برپایی " مملکت داوودی" در آخرالزمان، کشته شدن دو سوم جمعیت یهودیان دنیا و کشتن
۴۰۰میلیون مسلمان را لازم و واجب الاجرا می‌داند و تنها راه بازگشت مسیح(ص) برای آغاز حکومت یک هزار ساله در معبد سلیمان را ، کشته شدن این تعداد از مسلمانان و یهودیان می‌داند. وی گفت: مبلغان و مبشران مذهبی یهودی و مسیحی نظیر کشیش "آندره واید" انگلیسی هندی‌الاصل هم‌اکنون برای ترویج فرهنگ غرب و مسیحیت در عراق ماموریت یافته‌اند و این سرآغاز ناتو فرهنگی در کنار ناتو نظامی در کشور عراق است. به گفته وی، یهودیان صهیونیسم و مسیحیت صهیونیسم با راه‌اندازی اتاق‌های جنگ در اسرائیل و حمایت‌های آمریکا و غرب، برای تحقق این نظریه حمله به لبنان را در جنگهای ۳۳روزه تابستان سال گذشته آغاز کرد.
افقهی تصریح کرد: رژیم نامشروع صهیونیسم اسرائیل و مسیحت صهیونیسم برای تحقق آرمانهای خود، هشت جنگ با نام "جنگهای مقدس" را در لبنان، سوریه، ایران (پارس)، عراق ( بابل ) و روسیه پیش بینی کرده‌اند. مشاور مرکز مطالعات استراتژیک ریاست جمهوری افزود: در نبرد جنگ
۳۳روزه مقاومت حزب الله لبنان درس بزرگی به جنگ افروزان تا بن دندان مسلح غربی و اسرائیل داد وباپیروزی دراین نبرد نابرابر تمامی معادلات جغرافیای سیاسی جهان را به هم ریخت.
به گفته وی، حمله رژیم اشغالگر اسرائیل به جنوب لبنان در حالی صورت گرفت که در این منطقه بیش از
۹هزار و ۷۰۰سرباز صلح بان سازمان ملل متحد مستقر شدند.افقهی یادآور شد:آمریکا در این جنگ انواع بمب‌های خوشه‌ای و بمبهای سه تنی لیرزی و هوشمند را برای کشتار مردم بی‌دفاع جنوب لبنان در اختیار صهیونیسم اسرائیل قرار داد. به گفته وی، پیش از در این نبرد نابرابر، نشست چهار جانبه عرب با حضور عربستان، امارات، مصر و اردن با همراهی اسرائیل، برای ضربه زدن به هلال مقاومت در فلسطین و جنوب لبنان، برگزار شد. این استاد دانشگاه، تشکیل " دپارتمانهای اسرائیل شناسی " و "صهیونیسم شناسی "را در دانشگاههای کشور ضروری وحتمی دانست‌و گفت:در برخی از دانشگاههای کشور این دپارتمانها برای شناسایی ریشه‌چالشهای اسرائیل علیه جهان اسلام تشکیل و دایر شده است. این کارشناس مسایل سیاسی و تحولات خاورمیانه، به نشست اخیر همسایگان عراق در ۲۳و ۱۴اردیبهشت ماه امسال در منطقه " شرم‌الشیخ " مصر اشاره کرد و گفت:برگزاری این نشست درمصردر حالی که همسایه عراق نیست، تعجب برانگیز و سوال برانگیز است.

http://www.anti300.ir/?lang=fa&state=showbody_pic&row_id=24


نوشته شده در  شنبه 86/4/2ساعت  4:7 صبح  توسط عضو گروه شهیداوینی 
  نظرات دیگران()

 

گریمور ایرانی هالیوود: هالیوود در انحصار صهیونیست‌هاست و هم راستا با سیاست‌های پنتاگون و سیا حرکت می‌کند.


«حسن لطفی» درباره چگونگی گریم شخصیت‌های شرقی و مسلمان در فیلم‌های هالیوود گفت: هالیوود در زمینه چهره‌سازی انسان‌ها، را براساس پیشینه تاریخی، مذهبی و جغرافیایی طبقه بندی می‌کند و از آنجاییکه تا حد زیادی ماشین تبلیغاتی وزارت خارجه آمریکا و پنتاگون است، هم‌ راستا با سیاست‌های آنها حرکت می‌کند و از آنجاییکه روابط سیاسی آمریکا در حال حاضر با کشورهای مسلمان مطلوب نیست همواره در فیلم‌های هالیوودی شاهد آن هستیم که مسلمانان را با چهره‌هایی خشن و ناآراسته و به عنوان بدمن‌ها (شخصیت‌ منفی) معرفی می‌کنند.
لطفی گفت: هالیوود کاملا در انجصار یهودی‌ها است، یهودی‌ها هم از هر چه که بگذرند حتی شده از منافع آمریکایی‌ها بگذرند از منافع خودشان نمی‌گذرند، ولی چون خودشان را با سیاست‌های آمریکا هم سو می‌بینند بنابراین در مجموع کار تبلوری از دیدگاه‌های استعمارگرانه
CIA و پنتاگون و منافع لابی صهیونیست‌هاست، اگرچه بحث یهود از صهیونیست متفاوت است و برخی از یهودی‌ها از صهیونیست‌ها متنفرند، ولی زمانیکه پای منافعشان پیش می‌آید، یهودی بودن را به هر چیزی ترجیح می‌دهند.
او درباره وجود همیشگی شخصیت‌های منفی در فیلم‌های هالیوودی گفت: همیشه مشکل بدمن‌ (شخصیت منفی) در فیلم‌های آمریکایی وجود دارد، بگونه‌ای که همیشه و در همه حال سفیدپوست‌‌ها انسان‌های خوبی هستند و بقیه انسان‌ها چندان قابل اعتماد نیستند، در این میان مشکل تنها مسلمانان نیست، بلکه موسیاه‌ها همیشه در فیلم‌ها بد هستند.
وی افزود: قبل از آمدن اسرائیل نگاه به مسلمانان است که بطور ویژه عرب‌ها هستند، نگاه خوبی است، در این دوره اعراب به عنوان شیوخی بسیار پولدار و متمول معرفی می‌شوند، شیوخ مخصوصا طی دوره صامت سینما سمبل پول و اشرافیت هستند و شاهد بازی بازیگران خوش‌تیپ در قالب این نقش‌ها هستیم، ولی بعد از جنگ جهانی دوم که اسرائیل بوجود آمد به مرور عرب‌ها بد شدند بطوریکه از این پس عرب‌ها در این فیلم‌ها به عنوان اشخاصی بسیار عقب‌مانده که فقط پول نفت دارند مطرح می‌شوند و بس.
لطفی گفت: در آمریکا و در هالیوود همیشه وجود یک دشمن فرضی لازم است که با توجه به زمان و موقعیت سیاسی، این دشمن فرق می‌کند، همانگونه که در زمان جنگ سرد این دشمن روسیه معرفی می‌شود،اساسا سیاست خارجی آمریکا بر این اساس است که برای آنکه همواره خود را منجی بشریت معرفی کند در هر دوره برای خود دشمن خاصی خلق می‌کند که در نهایت نیز خود او، این دشمن را مغلوب می‌کند.
وی افزود: بطور کلی سیستم موجود در هالیوود سیستم بسیار پیچیده‌ای است، آنها اول از همه دشمن و سوپرقهرمان‌های خود را از طریق کمیک بوک‌ها (کتاب‌های مصور) در قالب داستان‌های تخیلی تعریف می‌کنند. این کتاب‌ها در فرهنگ آمریکا بسیار حائز اهمییت است، زیرا همه فکر می‌کنند که این فقط یک افسانه است و هیچ کس به آنها چندان اهمییتی نمی‌دهد و مردم از کودکی نیز با این کمیک‌بوک‌ها در ارتباط هستند و آرزو دارند که شخصیت این کمیک‌بوک‌ها را از نزدیک درک کنند و این آرزو باعث می‌شود تا فیلم‌ها اقتباسی ساخته شده و به این شخصیت‌ها شکل جدی‌تری داده شود. دشمنان فرضی اغلب اوقات در مرحله اول در این کمیک‌بوک‌ها هستند، در مرحله بعد بر پرده سینما می‌روند و در آنجا شکل جدی‌تری به خود می‌گیرند، ولی بازهم چون افسانه هستند کسی چندان قضیه را جدی نمی‌گیرد و بدین‌ترتیب افکار عمومی را برای خلق دشمنی جدید در دنیای واقعییت آماده می‌کنند.
گریمور ایرانی هالیوود گفت: بطور کلی سیاست آمریکا بر محور ضرب‌المثل معروف: «اول بحران را بوجود بیاور سپس تصمیم بگیر» حرکت می‌کند، بگونه‌ای که آنها سینما را بستر آزمایش خود کرده‌اند، یعنی در ابتدا از طریق سینما مسئله‌ای را مطرح کرده و بحرانی غیرواقعی را بوجود آورده و سپس با توجه به عکس‌العمل مردم نسبت‌ به آن مسئله تصمیم نهایی خود را می‌گیرند.
لطفی در ادامه افزود: آنها که مدتی روس‌ها و آدم فضایی‌ها را به عنوان دشمن معرفی می‌کردند اکنون با توجه به روابط سیاسی نامطلوب خود با افغانستان، عراق و ایران افکار خود را روی مسلمانان متمرکز کرده‌‌اند و اخیرا در فیلم‌هایشان می‌بینیم که مسلمانان با چهره‌ای خشن، ابروهای در هم فرورفته، گونه‌های برجسته و چشمان نافذ بعنوان افرادی تروریست، در واقع دشمن معرفی می‌شوند.
وی افزود: هر چند هالیوود پس از حادثه 11 سپتامبر به مراتب گستاخ‌تر شده است ولی در واکنش‌های اخیری که مسلمانان نسبت به توهین‌های جهان غرب نسبت به اسلام داشته‌اند، هالیوود کمی ترسیده و بیشتر ملیت‌های کوچکی چون چچنی‌ها، آلبانیایی‌ها و .... را بعنوان دشمنان خود معرفی می‌کنند، که البته در چنین جریان سازی، هالیوود تنها نبوده و مطبوعات نیز به ابزاری در دست کاخ سفید و سیاستمداران آمریکایی تبدیل شده است.
حسن لطفى، گریمور ایرانی هالیوود که گریم را در آمریکا با همکارى آژانس کوتى‌یر،
cloutier، معتبرترین آژانس گریم در شهر لس آنجلس آغاز کرد فیلم‌هایی چون، فیلم آستین پاورز(2) با اجراى گریم بر مایک مایرز، چهره آرایى براى تبلیغات: براى فیلم سیاره میمون‌ها «به کارگردانى تیم برتون»، کاندیداى جایزه اسکار به خاطر گریم و ... را در کارنامه کاری خود دارد. آخرین کار لطفى پروژه «گیلگمش»، ساخته «راجر کریستین»، برنده دوبار جایزه اسکار و با بازی «عمر شریف»، «پیتر اتول» و «کریستوف رلى» است که هم‌اکنون در حال ساخت است.  

 http://www.arnet.ir/?lang=fa&state=showbody_pic&row_id=6123 سایت عملیات روانی


نوشته شده در  شنبه 86/4/2ساعت  4:2 صبح  توسط عضو گروه شهیداوینی 
  نظرات دیگران()

<      1   2   3      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ
سواد رسانه ای درحوزه:تحلیل و برررسی شبکه های اجتماعی و موبایل
معرفی تفصیلی کتاب «اسطوره های صهیونیستی در سینما»
نقد وبررسی چند فیلم ایرانی جدید توسط سعید مستغاثی
نقد وبررسی ابعادشخصیت مرد درسینمای ایران/بررسی\تسویه حساب\
نقد و بررسی انیمیشن ظهور نگهبانان/ rise of guardian
مروری بر فیلم های بازگوکننده جنایات صهیونیسم غاصب درفلسطین اشغال
حقیقتاچرارسانه های آمریکایی نسبت به ایران،اینقدر کینه جو هستند؟!
هالیوودوبازنمایی محرف تاریخ واندیشمندان ایرانی-نقدفیلم پزشک
بررسی سینمای اسراییل[غاصب]:شرق،غرب وسیاست بازنمایی
آشنایی با الکس جونز اندیشمند و منتقد ومستندساز آمریکایی...
[عناوین آرشیوشده]