سفارش تبلیغ
صبا ویژن

...ادامه از بخش اول(http://naghdefilm.parsiblog.com/Posts/306): از دیگر شخصیت های وابسته به کانون های صهیونیستی در سیاست گردانی بریتانیا می توان به لرد ریدینگ  یا همان دانیل اسحاق روفوس اشاره که از نزدیکترین دوستان دیوید لویدجرج بود و از مؤثرترین عناصر در صعود لویدجرج به صدارت . اسحاق در سال 1910 به مقام شوالیه امپراتوری بریتانیا دست یافت و به سِر ملقب شد. در سال 1914 به جرگه اشرافیت بریتانیا راه یافت و بارون ریدینگ شد . (ریدینگ نام شهری است .) او در سال 1916 ویسکونت ریدینگ،در سال 1917 ارل ریدینگ و در سال 1926، پس از بازگشت از هند، مارکیز ریدینگ شد(شوالیه ، ویسکونت ، ارل و مارکیز به ترتیب از درجات افتخارآمیزی است که ملکه انگلیس به خادمان امپراطوری بریتانیا اهداء می کند). به این ترتیب نام روفوس اسحاق به عنوان نخستین یهودی در تاریخ انگلیس به ثبت رسید که در هرم اشرافیت بریتانیا به رده مارکیزی ارتقا یافته است . اسحاق همچنین اولین یهودی در تاریخ  بریتانیاست که دادستان کل و قاضی القضات و همچنین  نایب السلطنه هندوستان و وزیر امور خارجه شد. ادامه مطلب...

نوشته شده در  پنج شنبه 90/10/22ساعت  6:0 صبح  توسط عضو گروه شهیداوینی 
  نظرات دیگران()

متن قسمت چهارم از مجموعه راز آرماگدون: صهیونیست ها تعیین کننده سیاست های استعماری انگلیس

 آنچه در زیر می آید متن قسمت چهارم از سری نخست مجموعه مستند "راز آرماگدون" است که در سال 1386 به نویسندگی و کارگردانی سعید مستغاثی و تهیه کنندگی رضا جعفریان برای گروه سیاسی شبکه خبر تهیه شد. این سری در 26 قسمت ساخته شده بود که برای نخستین بار در اردیبهشت و خرداد و تیرماه 1387 از شبکه خبر پخش شد. 3 سری بعدی این مجموعه مستند نیز تحت عناوین " ارتش سایه ها " ، " معبد تاریکی " و " پروژه اشباح " به ترتیب طی سالهای 1387 ، 1388 و 1389 تولید و طی همین سالها تا 1390 از شبکه های مختلف سیما روی آنتن رفتند که هم اینک نیز این مجموعه در حال پخش از شبکه مستند است.

 

ادامه مطلب...

نوشته شده در  پنج شنبه 90/10/22ساعت  5:57 صبح  توسط عضو گروه شهیداوینی 
  نظرات دیگران()

برگزیدگان جشنواره مردمی فیلم عمار معرفی شدند

 در مراسم پایانی نخستین جشنواره مردمی فیلم عمار که بعد از ظهر جمعه برگزار شد، برگزیدگان معرفی و تقدیر شدند. به گزارش رجانیوز به نقل از مهر، آئین اختتامیه نخستین جشنواره مردمی فیلم عمار بعد از ظهر جمعه 17 دی‌ماه در مجتمع فرهنگی اسوه برگزار شد، این جشنواره به همت مجمع مطالبه مردمی مشهد، کانون فرهنگی مسجد امام سجاد جیرفت و کانون فرهنگی مکتب صادق تبریز و دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی با حضور اهالی رسانه و خانواده شهید حسین غلام کبیری از شهدای فتنه سال قبل برگزار شد.ابوالقاسم طالبی، وحید جلیلی، سعید قاسمی، حسن عباسی، رضا برجی و حجت‌الاسلام نظری داوران این دوره از میان 20 فیلم رسیده به دبیرخانه جشنواره فیلم عمار سه فیلم را انتخاب کردند. جوایز نخستین دوره این جشنواره به فیلم‌های "یزدان تفنگ ندارد" به کارگردانی حسین شمقدری رتبه اول، "ایران سبز" به کارگردانی محمدرضا دهشیری رتبه دوم و "پایان فراموشی" به کارگردانی محمدمهدی خالقی رتبه سوم این جشنواره را به دست آوردند. وحید جلیلی مسئول دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در این مراسم گفت: جشنواره مردمی با تلاش خودجوش جمعی از دلسپردگان به آرمان‌های انقلاب و پیرو بی‌اعتنایی‌هایی که از سوی بخشی از بدنه نخبگان رسانه و هنر کشور به ماجرای فتنه سال قبل مشاهده شد، شکل گرفت و خوشبختانه در اولین قدم نسبتا موفق بود. حسن عباسی رئیس مرکز دکترینال امنیت بدون مرز هم در بخش دیگری از این مراسم گفت: در 14 سالی که در جشنواره‌های مختلف به عنوان کارشناس و داور حضور داشته‌ام، این تعداد فیلم که صاحبانش آن را با اعتقاد و از صمیم دل ساخته باشند ندیده‌ام. این جوانان بدون در نظر گرفتن فرم‌گرایی و موضوع هنر برای هنر فقط برای پیگیری دغدغه‌های‌شان به این عرصه آمده‌اند و وجود آنها جنبشی در سینمای مستند و داستانی است. حسین شمقدری برنده جایزه اول این جشنواره، جایزه خود را به خانواده شهید گلدبی و محمدرضا دهشیری برنده رتبه دوم جایزه‌اش را به خانواده شهید کبیری تقدیم کرد. این مراسم ساعت 20:30 به پایان رسید. http://www.rajanews.com/detail.asp?id=75292


نوشته شده در  یکشنبه 89/10/19ساعت  3:55 صبح  توسط عضو گروه شهیداوینی 
  نظرات دیگران()

حذف عنوان زیارتگاه از دومین مکان مقدس یهودی‌ها در همدان

(مقبره استر و مردخای که قاتلین حدود هفتاد هزار ایرانی مخالف یهود در درباره خشایارشا بوده اند)

پس از برگزاری تجمع اعتراض‌آمیز دانشجویان بسیجی دانشگاه بوعلی‌سینا متولیان مقبره استر و مردخای بی‌سر و صدا عنوان زیارتگاه را از تابلوی این مقبره برداشتند. چندی پیش دانشجویان بسیجی دانشگاه بوعلی‌سینا به دنبال تهدید رژیم صهیونیستی به تخریب مسجدالاقصی، در مقابل مقبره استر و مردخای تجمع کرده و در مقابل تهدید صهیونیست‌ها با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند اگر شما مسجدالاقصی را تخریب کنید ما نیز استر و مردخای را (به عنوان دومین مکان مقدس صهیونیست‌ها) تخریب می‌کنیم. همچنین اعلام کردند عنوان زیارتگاه باید از این مقبره برداشته شده و کنترل این مکان به میراث فرهنگی سپرده شود.
در این تجمع‌ دانشجویان اعلام کردند با تحقیقاتی که انجام شده سالانه عده زیادی از یهودیان از کشورهای مختلف و حتی برخی از افراد رژیم صهیونیستی با گذرنامه‌های کشور ثالث وارد همدان شده و از این مکان بازدید می‌کنند. به هرحال پس از اعتراض دانشجویان عنوان زیارتگاه بی‌‌سر و صدا توسط متولیان این مقبره برداشته شد. البته این اقدام تنها کف خواسته‌های دانشجویان بود و آنها خواستار تحویل این مکان به میراث فرهنگی یا اوقاف هستند. http://www.fararu.com/vdca60ni.49nmu15kk4.html


نوشته شده در  یکشنبه 89/10/19ساعت  3:44 صبح  توسط عضو گروه شهیداوینی 
  نظرات دیگران()

تقدیرمراجع تقلید ازشجاعت رییس‌جمهور دربیان مواضع دینی وانقلابی وتلاش خالصانه دولت

رئیس‌جمهور و جمعی از اعضای هیئت دولت صبح تا آخرین روز کاری سال 88 را با سفر به استان قم گذراندند اما تفاوت این سفر دکتر احمدی‌نژاد به قم با چند سفر قبلی وی، دیدار مجدد او با چند مرجع تقلید بود تا در میان شایعه‌سازی‌ها درباره رابطه دولت و مرجعیت، وی با آیات عظام مکارم شیرازی، نوری همدانی و سبحانی دیدار کند و در جمع اعضای شورای مرکزی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز حضور یابد.

به گزارش رجانیوز، این دیدارهای صمیمانه در شرایطی انجام شد که هفته گذشته هنگامی که صفارهرندی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت نهم برای سخنرانی در مسجد اهل بیت(ع) قم حضور یافت، درباره رابطه دولت و روحانیت مورد سؤال قرار گرفت.وی در بخشی از سخنانش از برخی تلاش ها برای عدم برقراری ارتباط مناسب دولت و مرجعیت پرده برداشت و تاکید کرد: در اینکه کسانی دوست داشتند رابطه دولت و مراجع خوب نباشد، هیچ گونه تردیدی نیست، برخی از افراد مدام در میان دو شهر قم و تهران در حال هروله و رفت و آمد بودند تا رابطه دولت و مرجعیت را به هم بزنند و این کار را برای خود ماموریت می دانستند و متاسفانه در این کار خود موفق هم شدند. هرندی همچنین خاطره‌ای خواندنی و ناگفته از دیدار رئیس‌جمهور با مرحوم آیت‌الله فاضل لنکرانی نیز بیان کرد. (اینجا) دکتر احمدی‌نژاد امروز (پنج‌شنبه) پیش از افتتاح طرح توسعه غربی حرم مطهر حضرت معصومه(ص) به دیدار مراجع و علما رفت.

رییس‌جمهور در دیدار آیت‌الله مکارم شیرازی:دولت در خدمت تعالی ارزش‌های دینی و انقلابی جامعه است

رییس‌جمهور در جریان سفر به قم با آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید دیدار و گفت‌وگو کرد.

دکتر محمود احمدی‌نژاد در این دیدار با تأکید بر اینکه دولت با تمام وجود در خدمت تعالی ارزش‌های دینی و انقلابی جامعه است، گفت: تمام اعضای هیأت دولت با ارزش‌های والای دینی و انقلابی پیوند ایمانی دارند و بدون تردید عده‌ای با ادعاهای نادرست نمی‌توانند بر این پیوند ناگسستنی خدشه‌ای وارد کنند.رییس‌جمهور با اشاره به اهتمام ویژه دولت به فعالیت‌های فرهنگی تصریح کرد: همه عشق و علاقمندی دولت و بنده به عنوان خادم مردم این است که ارزش‌های فرهنگی جامعه هر چه بیشتر ارتقاء پیدا کند.

دکتر احمدی‌نژاد با بیان اینکه فضای فرهنگی و ایمانی جامعه حتی با چند سال گذشته متفاوت شده‌ است، خاطر نشان کرد: امروز فضای کشور به شدت ضداستکباری شده است و اگر کسی بخواهد به نفع بیگانه سخنی بر زبان جاری کند، بدون تردید از سوی مردم طرد خواهد شد.

رییس‌جمهور با بیان اینکه اهتمام دولت به فعالیت‌های فرهنگی بیش از بخش‌های دیگر است، گفت: بخش مهمی از بودجه سال آینده به تقویت و ارتقاء سطح فعالیت های فرهنگی جامعه اختصاص یافته است و برای تجهیز و احداث مساجد، حوزه‌های علمیه و مصلاها ارقام مناسبی پیش‌بینی شده است.دکتر احمدی‌نژاد افزود: دولت در احداث مساجد و تجهیز کتابخانه‌ها مصمم است و بدون تردید در سال آینده در این بخش‌ها شاهد جهش بلندی خواهیم بود.رییس‌جمهور تصریح کرد: دولت در فعالیت‌های فرهنگی معتقد به اقدامات اثباتی است چرا که فرهنگ ایران فرهنگی موثر متعالی و ناب است که اگر به درستی به مردم عرضه شود، اکثریت انسان‌ها آن را خواهند پذیرفت.دکتر احمدی‌نژاد با بیان اینکه در جامعه عده‌ قلیلی هستند که به صورت سازمان یافته در راستای تخریب فرهنگ جامعه و مردم فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: باید با چنین افرادی قاطعانه برخورد شود.

رییس‌جمهور با بیان اینکه دولت نسبت به تحکیم بنیان خانواده توجه ویژه‌ای دارد، اظهار داشت: در برنامه پنج ساله و بودجه سال آینده طرح‌های مناسبی در این زمینه پیش‌بینی شده است، البته فعالیت‌های فرهنگی نیازمند همکاری و مشارکت عمومی بخصوص علما و حوزه‌های علمیه است.

دکتر احمدی‌نژاد در ادامه با اشاره به اظهارات آیت‌الله مکارم شیرازی درباره توجه‌ی ویژه به عمران و آبادانی شهر قم، گفت: در 4 سال گذشته اقدامات خوبی در توسعه و پیشرفت سطح استان قم انجام شده است و چهره این استان نسبت به چهار سال قبل متفاوت است. البته تا نقطه مطلوب فاصله وجود دارد و امیدواریم با افزایش اعتباراتی که در بودجه سال آینده استان قم پیش‌بینی شده است، چهره شهر قم به گونه‌ای باشد که امکان برگزاری اجتماعات جهانی در آن فراهم شود.آیت‌الله مکارم شیرازی نیز در این دیدار ضمن خوش‌آمد گویی در سخنانی با اشاره به فعالیت‌های شبانه‌روزی دولت خطاب به رییس‌جمهور اظهار داشت: شما زندگی ساده‌ای دارید و به فکر خدمتگزاری به مردم و معتقد به مبانی دینی هستید که آثار آن در سطح جامعه نمایان است و اینها مسائلی است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت و جای تقدیر و قدردانی دارد.وی در ادامه توجه ویژه به مسائل و موضوعات فرهنگی جامعه را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: فرهنگ نسبت به موضوعات اقتصادی و سیاسی از اهمیت زیادی برخوردار است، از این رو ضرورت دارد که هر چه بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.وی همچنین خواستار نهادینه شدن امر به معروف و نهی‌ازمنکر در جامعه شد.آیت‌الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسائل اقتصادی کشور گفت: امیدواریم دولت و مجلس دست به دست هم هدفمند کردن یارانه‌ها را به سرانجام مناسبی برسانند و مردم را از نگرانی خارج کنند.وی در ادامه با قدردانی از اقدامات دولت در توجه به عمران و آبادانی شهر قم خواستار تسریع و ارتقاء سطح فعالیت‌های عمرانی دولت در قم شد.

قدردانی رییس‌جمهور از مواضع انقلابی آیت‌الله نوری همدانی

رییس‌جمهور ظهر امروز در جریان سفر به قم با حضور در بیت آیت‌الله نوری همدانی با ایشان دیدار و گفتگو کرد.

دکتر محمود احمدی‌نژاد در دیدار آیت‌الله نوری همدانی با قدردانی از مواضع روشن و انقلابی ایشان به‌خصوص در جریانات اخیر اظهار داشت: حضور و مواضع قاطع حضرتعالی موجب دلگرمی یاران انقلاب و خنثی‌کننده طراحی شیاطین بود.رییس‌جمهور در ادامه با بیان اینکه جایگاه و اقتدار ملت ایران انقلاب اسلامی در جهان بی‌نظیر است، اظهار داشت: امروز ملت ایران در بهترین و بالاترین موقعیت قرار دارد و در داخل کشور نیز شاهد اقتدار و بی‌نظیری هستیم.دکتر احمدی‌نژاد تصریح کرد: مستکبران و شیاطین تمام توان خود را بسیج کردند تا اقتدار ملت ایران را تضعیف کنند اما به لطف خدا در همه طراحی های خود با شکست مواجه شدند و امروز انقلاب و جمهوری اسلامی مقتدرتر از گذشته در صحنه حضور دارد.

رییس‌جمهور با بیان اینکه روند فعالیت‌های عمرانی در سراسر کشور با سرعت در حال پیشروی است، گفت: به واسطه اقدامات انجام شده دلبستگی و امید مردم به نظام تا حد بسیار بالایی ارتقاء پیدا کرده است و دولت مصمم است این روند را با توان بیشتری ادامه دهد.آیت‌الله نوری همدانی نیز در این دیدار با خیر مقدم و تبریک پیشاپیش عید نوروز به ملت ایران با اشاره به جایگاه نظام جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: امروز در نظامی زندگی می‌کنیم که دنباله نظاماتی است که پیامبران الهی در راه تحصیل آن گام برداشته‌اند.وی با اشاره به شعارهای عدالت، مهرورزی، خدمت، تعالی، ترقی و پیشرفت دولت که از سوی دکتر احمدی‌نژاد به عنوان شعارهای محوری بیان شده است، گفت: امروز شاهد هستیم که دولت به وعده‌های خود توجه ویژه‌ای دارد و در راستای شعارهای محوری خود گام برمی‌دارد.

وی با تقدیر از شجاعت رییس‌جمهور در بیان مواضع دینی و انقلابی گفت: اینکه در هر صحنه و کشوری که حضور پیدا می‌کنید با شجاعت ارزش‌های اسلام ناب و نظام ولایی را بیان می‌کنید و نقاط ضعف دشمن را آشکارا مطرح می‌نمایید، بسیار قابل تقدیر است.وی افزود: امروز دولت در راه تأمین آرمان امام خمینی(ره) گام برمی‌دارد و در این راه شاهد تلاش‌های شبانه‌روزی و مسافرت‌ها و فعالیت‌های پی‌درپی به‌منظور ارتقاء و پیشرفت جامعه هستیم.وی در ادامه همچنین خواستار رسیدگی و بهبود وضعیت اقتصاد کشور و ارتقاء فرهنگ جامعه شد.

دکتر احمدی‌نژاد در دیدار رئیس و اعضای مرکزی جامعه مدرسین: جامعه مدرسین سنگر مستحکم صیانت از اسلام و آرمان‌های امام خمینی(ره) است

رییس‌جمهور جامعه مدرسین را سنگر مستحکم صیانت از اسلام ناب و آرمان‌های الهی حضرت امام(ره) دانست.دکتر محمود احمدی‌نژاد در دیدار رییس و اعضای مرکزی جامعه مدرسین با بیان اینکه سطح درگیری با جبهه استکبار گسترده‌تر و پیچیده‌تر از طول دوره انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: امروز در تمام حوزه‌ها از یکسو عمق درگیری با استکبار افزایش پیدا کرده است و از سوی دیگر ابعاد و دامنه درگیری‌ها گسترش یافته است.

رییس‌جمهور افزود: امروز همه استکبار با تمام وجود و البته برای دفاع از موجودیت خود در برابر ملت ایران و انقلاب اسلامی قرا گرفته‌اند.وی خاطر نشان کرد: اگر چه سطح تقابل با استکبار در بالاترین حد قرار دارد اما جمهوری اسلامی ایران در موضع ضعف قرار ندارد و اقتدار و جایگاه انقلاب و ملت ایران در بالاترین مرتبه قرار دارد و در مقابل دشمنان هیچ‌گاه از جمهوری اسلامی ایران به اندازه امروز وحشت نداشتند.دکتر احمدی‌نژاد با بیان اینکه جهان به سرعت در حال تغییر و حرکت به سوی کمال است، اظهار داشت: سطح دانش و فهم سیاسی و انقلابی که در متن مردم کشورمان وجود دارد، حتی بیش از سال گذشته است و میزان ارتباط و دلبستگی و اعتمادی که امروز مردم به جمهوری اسلامی ایران دارند در طول 30 سال گذشته بی‌سابقه است.رییس‌جمهور با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی دولت گفت: دولت معتقد است حتی اگر فعالیت‌های عمرانی و اقتصادی انجام می‌دهد این فعالیت‌ها می‌باید در خدمت تعالی معنوی و کمال انسانی باشد.رییس‌جمهور لازمه فعالیت‌های فرهنگی را تولید قابل عرضه و انسان‌های فرهنگی دانست و گفت: باید عناصر فرهنگی را برای تعالی فرهنگی جامعه به خدمت گرفت.دکتر احمدی‌نژاد با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی با دستور و فرمان قابل اجرا و نهادینه شدن نیست، اظهار داشت: البته در این میان با کسانی که به صورت سازمان‌یافته و با اهداف شیطانی به دنبال تخریب فرهنگ جامعه هستند باید برخورد کرد و فرمان اصلی اقدامات فرهنگی باید در دستان اهالی فرهنگ باشد.رییس‌جمهور نشان کرد: در فعالیت‌های فرهنگی باید حوزه‌های علمیه و علما پیشاپیش سایرین وارد عرصه شوند و دولت در این زمینه با همه وجود از طرح‌ها و پیشنهادات فرهنگی حمایت و پشتیبانی می‌کند.

دکتر احمدی‌نژاد در ادامه با تأکید بر اینکه عده‌ای قصد دارند به نقاط اصلی و مثبت دولت از جمله دینداری، ولایتمداری و مردمی بودن خدشه وارد کنند، گفت: دولت در تمام مواضع انقلابی و آرمان‌های بلند امام راحل محکم و استوار ایستاده است و قاطعانه از آن دفاع می‌کنند.آیت‌الله یزدی نیز در این دیدار از خدمات و تلاش‌های بی‌دریغ و مداوم دولت قدردانی کرد و گفت: امروز به واسطه اقدامات دولت شاهد پیشرفت‌های گوناگونی در سراسر کشور هستیم ولی با همه این شرایط قانع بودن به شرایط موجود کافی نیست و همیشه باید برای تلاش‌های بالاتر و بیشتر برنامه‌ریزی کرد.رییس جامعه مدرسین در ادامه توجه ویژه و خاص به موضوعات فرهنگی و ضرورت رعایت ظواهر شرعی در جامعه را مورد تأکید قرار داد و خواستار توجه ویژه دولت و دستگاه‌های فرهنگی به این عرصه‌ها شد.

رییس‌جمهور در دیدار آیت‌الله مصباح یزدی:روح حاکم بر فعالیت‌های دولت اقدامات فرهنگی است

رییس‌جمهور روح حاکم بر فعالیت‌های دولت را اقدامات فرهنگی دانست و گفت: فعالیت‌های حکومت اسلامی در بخش‌های مختلف باید موجب تقویت ارزش‌های متعالی دینی و الهی در جامعه شود.دکتر محمود احمدی‌نژاد ظهر امروز در جریان سفر به قم در دیدار آیت‌الله مصباح یزدی و اعضای آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: هدف اصلی دولت در فعالیت‌های اقتصادی، عمرانی و حتی سیاسی باید توجه به تقویت و ارتقاء سطح فرهنگ جامعه و مردم باشد.رییس‌جمهور عرصه فرهنگ را صحنه درگیری حقیقی با جبهه استکبار دانست و اظهار داشت: درگیری اصلی با مستکبران و شیاطین درگیری فرهنگی است و باید این جبهه را هر چه بیشتر تقویت کرد وظیفه دولت در این زمینه پشتیبانی و تأمین تجهیزات و امکانات است.

دکتر احمدی‌نژاد در ادامه با قدردانی از مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: اقدامات بسیار خوب و امیدآفرینی در این موسسه انجام می‌شود و باید که هر چه بیشتر گسترش پیدا کرده و در اقصی نقاط کشور منتشر شود.آیت‌الله مصباح یزدی در این دیدار با تجلیل از خدمات دولت دکتر احمدی‌نژاد، اظهار داشت: اقدامات و توفیقات رییس‌جمهور در خدمت به مردم افتخاری برای ایشان و دولت است و برکات فراوانی برای مردم شریف و ولایتمدار ایران دارد.وی با اظهار امیدواری از اینکه دولت توفیق فراوانی در خدمات فرهنگی به مردم داشته باشد، گفت: امیدواریم دولت در انجام آنچه موجب تقویت پایبندی مردم به ارزش‌های دینی می‌شود، بتواند خدمات بیشتر و کامل‌تری ارائه دهد.

دیدار رییس‌جمهور با آیت‌الله سبحانی

رییس‌جمهور در جریان سفر یک روزه به شهر مقدس قم با آیت‌الله سبحانی از مراجع عظام تقلید دیدار کرد.دکتر محمود احمدی‌نژاد بعدازظهر امروز در جریان سفر یک روزه به شهر قم در دیدار آیت‌الله سبحانی گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های دولت و وضعیت کشور در عرصه‌های داخلی و بین‌المللی ارائه کرد و اظهار داشت: امروز گرایش بشریت به ارزش‌های اسلامی و الهی در حال گسترش است مطالبات فرهنگ دینی مردم روزافزون می‌باشد.

رییس‌جمهور با بیان اینکه دولت در سال آینده اقدامات ویژه‌ای در زمینه فرهنگ در دستور کار خود دارد، خاطر نشان کرد: در سال آینده حمایت از مراکز فرهنگی و تقویت تولیدات بخش فرهنگ توسعه بیشتری خواهد داشت.دکتر احمدی‌نژاد همچنین با تقدیر از مواضع آیت‌الله سبحانی در عرصه‌های مختلف داخلی و بین‌المللی، گفت: مواضع مثبت شما همواره مورد نشاط و امید مردم ولایتمدار ایران و نیروهای مؤمن و انقلابی است.رییس‌جمهور همچنین برای این مرجع تقلید عالیقدر آرزوی سلامتی و بهبودی کرد.آیت‌الله سبحانی نیز در این دیدار تلاش شبانه‌روزی و خالصانه دولت را موجب افزایش محبت مردم به دولتمردان دانست و گفت: امروز دولت در مقام خدمتگزاری به مردم شریف ایران است و همه مردم این را با تمام وجود لمس می‌کنند.وی همچنین توجه به حفظ عفت عمومی جامعه و رعایت ظواهر اسلامی را مورد تأکید قرار داد.

افتتاح طرح‌های توسعه حرم مطهر حضرت معصومه(س) توسط رییس‌جمهور

همچنین طرح‌های توسعه حرم مطهر حضرت معصومه(س) با حضور رییس‌جمهور افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

دکتر محمود احمدی‌نژاد صبح امروز در جریان سفر به استان قم طرح توسعه غربی حرم مطهر حضرت معصومه(س) و ساماندهی قمرود سردر ورودی غربی و طرح ساماندهی کتابخانه مسجد اعظم و نیز طرح مرمت و بازسازی پل آهنچی را افتتاح کرد.پیش از افتتاح طرح توسعه غربی حرم مطهر حضرت معصومه(ص) و ساماندهی رودخانه قمرود به صورت پارکینگی برای حرم درآمده بود و آلودگی خودروها و اتوبوس‌ها بعلاوه پسابهای صنعتی که در کف رودخانه جریان می‌یافت. منظره نازیبایی را در جوار مجموعه حرم بوجود آورده بود و نیز با اجرای طرح ساماندهی تراز روی رودخانه به صورت صحن یا حیات شهری دیده شده است که در وسط و طرفین شهر حفره‌ها و چشم‌اندازهای به سمت فضای سبز وجود دارد.در طرح سردر ورودی غربی و طرح ساماندهی کتابخانه مسجد اعظم، زیربنای گذشته کتابخانه حدود 360 متر مربع بود که در طرح جدید مساحتی بالغ بر 4500 متر مربع پیدا کرده است. گنجایش قبلی حدود 25 هزار جلد بوده که در وضعیت جدید به 150 هزار جلد افزایش پیدا کرده است.ضمن اینکه در وضعیت گذشته هیچگونه پیش‌بینی برای آتش‌سوزی و تأسیسات ویژه کتابخانه، مخزن ویژه کتب نفیس تالار مطالعه رایانه‌ای وجود نداشت که در وضعیت کنونی همه موارد یاد شده لحاظ شده است. عملیات اجرایی این طرح نیز از آبانماه 1386 آغاز شده است.طرح مرمت و بازسازی پل آهنچی نیز که از پروژه‌های افتتاح شده است، در مجموعه طراحی‌های توسعه غربی حرم مطهر حضرت معصومه(س) به پل آهنچی به عنوان یادگاری از گذشته قم نگار شده و با کمک کارشناسان مرمت طرحی برای آن ریخته شده که از ملحقات آهنی خلاص گردد و به شکل اولیه خود بازسازی شود مسیر عبوری خودروها نیز در زیر آن اصلاح گردیده عملیات اجرایی مرمت و بازسازی پل آهنچی از اردیبهشت ماه سال 87 آغاز شده است.رییس‌جمهور با حضور در ساختمان کتابخانه مرحوم آیت‌الله عظمی بروجردی از بخش‌های مختلف این کتابخانه بازدید کرد و با توضیحات آیت‌الله علوی بروجردی تولیت این کتابخانه در جریان تجهیز و بازسازی آن قرار گرفت.  منبع:http://rajanews.org/detail.asp?lang_id=&id=46790=


نوشته شده در  جمعه 88/12/28ساعت  3:17 صبح  توسط عضو گروه شهیداوینی 
  نظرات دیگران()

شجاعت دکتر احمدی نزاد در برچیدن سازمان صهیونیستی برنامه وبودجه

شواهد و ادله صهیونیستی بودن سازمان برنامه وبودجه در زمان تاسیس بوسیله فراماسونرها

حضرت آیت‏الله خامنه‏اى رهبر معظم انقلاب اسلامى(حفظه الله تعالی)در دیدار رئیس و معاونین سازمان برنامه و بودجه با ایشان طى سخنانى بر ضرورت رعایت شاخصه‏هاى عدالت اجتماعى در تمامى برنامه‏ریزیهاى کلان کشور و نیز بهره گرفتن از الگوهایى متناسب با واقعیتهاى جامعه اسلامى ایران در این برنامه‏ریزیها تأکید کردند و توجه سازمان برنامه و بودجه را در امر برنامه‏ریزى بر تغییرناپذیر بودن وضع و محاذات کنونى جمهورى اسلامى ایران با آمریکا، به عنوان یک اصل مهم و خدشه ناپذیر لازم دانستند.
مقام معظم رهبرى در این دیدار با ابراز امیدوارى از روند اصلاح امور سازمان برنامه و بودجه در زمان مدیریت آقاى میرزاده، اهمیت انجام یک حرکت کیفى و عمقى به سمت وضعیت مطلوب و مورد نیاز کشور در این سازمان را خاطر نشان کردند و فرمودند: سازمان برنامه و بودجه یک دستگاه اساسى براى کشور است و با اصلاح آن مى‏توان به حل مشکلات و توسعه و پیشرفت کشور به شکل واقعى و صحیح، امیدوار بود.
حضرت آیت‏الله خامنه‏اى تنظیم شاخصهاى عدالت اجتماعى و رعایت آنها را در امر برنامه‏ریزى، یک مسأله مهم و اساسى خواندند و فرمودند: اساس کار در جمهورى اسلامى ایران مبتنى بر تحقق آرمانهاى اسلامى است، بنا بر این در یکایک کارهاى برنامه‏ریزى و سیاستهاى کلان کشور در امر توسعه این مهم باید مورد توجه قرار گیرد و هیچ فشار سیاسى خارجى و نیز هیچ ضرورت اجتماعى نباید موجب صرفنظر کردن از آرمانهاى اسلامى شود.
رهبر معظم انقلاب اسلامى وجود تعارض میان توسعه و ارزشهاى انقلابى و اسلامى را مردود دانستند و فرمودند: حفظ ارزشها براى ملت ما یک اصل مبنایى است و هدف و انگیزه حضور ما در صحنه کشور نیز همین است. عدالت اجتماعى در مرتبه اول آرمانهاى ماست و مسأله توزیع عادلانه درآمد، کم‏کردن فاصله بین طبقات جامعه و نیز فراهم کردن فرصتهاى شغلى براى همه باید به عنوان شاخصهاى عدالت اجتماعى در برنامه‏هاى کلان کشور مورد توجه جدى قرار گیرد.
مقام معظم رهبرى اهمیت پایبندى به اصول در تمامى بخشهاى دولتى و حفظ استقلال سیاسى کشور در امر برنامه‏ریزى را مورد تأکید قرار دادند و فرمودند:
 سازمان برنامه و بودجه در گذشته اساسا با تفکر آمریکایى و با هدف استفاده از الگوهاى غربى به وجود آمد . اما ایران اسلامى الگوى متناسب با واقعیات خود را دارد و بر همین اساس، این سازمان باید در برنامه‏ریزیهاى خود با روحیه کپى کردن نظرات غرب مبارزه کند. چون آنچه را که غرب در زمینه توسعه بیان مى‏کند از فرهنگ و اهداف استعمارى جدا نیست و به نظر مى‏رسد که هدف غرب از انتشار برخى نشریات علمى، نفوذ دادن افکار خود به محافل علمى و سازمانهاى برنامه‏ریزى کشورهاست. بنا بر این انتشار یک فکر و نظریه در برخى نشریات علمى غرب نمى‏تواند دلیلى بر اتقان و صحت آن باشد و سازمان برنامه و بودجه در برنامه‏ریزیهاى خود باید به این مسأله توجه کند.
رهبر معظم انقلاب اسلامى افزودند: سازمان برنامه و بودجه در زمره دستگاههایى است که عناصر آن باید شدیدا پایبند به اصول باشند. و در این صورت است که برنامه‏ها برمبناى واقعیات جامعه ایرانى یعنى مردم، اسلام، آرمانها و شکل خاص حکومتى آن تدوین خواهد شد.
حضرت آیت‏الله خامنه‏اى خروج از روزمرّگى را خاصیت برنامه‏ریزى دانستند و افزودند: متأسفانه در برخى از بخشهاى بودجه از شاخصهاى برنامه کلان تخطى مى‏شود و سازمان برنامه و بودجه موظف است که با جدیت از آن ممانعت کند و موارد استثناء را به حداقل برساند و بگونه‏اى برنامه‏ریزى کند که مسؤولان بخشهاى مختلف کشور نتوانند برنامه کلان کشور را با تخطى از آن تحت تأثیر قرار دهند.
رهبر معظم انقلاب اسلامى رعایت عواطف و احساسات مردم را در برنامه‏ریزیهاى نظام اسلامى ضرورى دانستند و فرمودند: امروز مسؤولین درجه یک کشور با مردم ارتباطات دوستانه و نزدیک دارند و شور و شوق و احساس صمیمیتى که مردم نسبت به سران کشور از خود نشان مى‏دهند در دنیا بى‏نظیر است. از اینرو سازمان برنامه و بودجه لزوما باید در برنامه‏ریزیهاى خود این عواطف عظیم مردمى را مورد توجه قرار دهد.
رهبر معظم انقلاب اسلامى از احیاى تفکر اسلامى در جهان به عنوان مشکل اساسى استکبار جهانى و در راس آن آمریکا با جمهورى اسلامى ایران نام بردند و فرمودند: زندگى مرفه در ایران اسلامى و شکوفایى اقتصادى و پیشرفت کشور هیچ نیازى به این ندارد که جمهورى اسلامى ایران با آمریکا، مذاکره، محاوره و یا رابطه‏اى داشته باشد. بنا بر این وضع و محاذات کنونى جمهورى اسلامى ایران با آمریکا هیچ تغییرى نخواهد کرد و سازمان برنامه و بودجه باید به این اصل مهم توجه کند.
حضرت آیت‏الله خامنه‏اى در پایان سخنانشان بر ضرورت استفاده از عناصر مؤمن و حزب‏اللهى متخصص در سطوح مدیریت سازمان برنامه و بودجه تأکید کردند و وجود این نیروها را براى انجام برنامه‏ریزیهاى صحیح و انجام کارهاى بزرگ در کشور حائز اهمیت دانستند و فرمودند: بنابه گزارشى که به من داده شده است در طرح مهم راه آهن مشهد - سرخس اکثر کار بوسیله نیروهاى حزب‏اللهى کشور از قبیل سپاه پاسداران و غیره که از تخصصهاى بالایى نیز در زمینه‏هاى مورد نیاز برخوردار بوده‏اند، انجام گرفته است.
بر پایه همین گزارش پیش از سخنان مقام معظم رهبرى آقاى میرزاده معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه گزارش کاملى را از تحولات این سازمان در زمینه تنظیم بودجه به استحضار رساند و طى آن به افزایش بودجه عمرانى کشور، تثبیت نرخ ارز در جهت افزایش قدرت پول ملى، تخصیص امکانات و بودجه لازم به مناطق محروم کشور و اصلاح ساختار سازمان برنامه و بودجه اشاره کرد.
منبع: سایت رهبر معظم انقلاب اسلامی/ دیداربا رئیس و معاونین سازمان برنامه و بودجه  در تاریخ  25/02/1375

 

چرا تغییر ساختار سازمان مدیریت و برنامه ریزی را باید با اطمینان به هم تبریک بگوییم؟

سازمان مدیریت و برنامه ریزی (یا همان سازمان برنامه و بودجه سابق) با اقدام شجاعانه دکتر احمدی نژاد متحول شد. سازمانی که اندیشمند معاصر استاد عبدالله شهبازی آنرا هیولای ایران بر باد ده!  نامیده بود...   چند نکته عجیب ولی واقعی درباره گذشته و دلیل تاسیس آن از چند عزیز برایتان می آورم که حتما جالب است. امید که این مختصر دریچه ای باشد به سوی تحقیقات میدانی تا میزان خیانت برخی و نفوذ دشمن و شجاعت احمدی نژاد بیشتر مشخص شود:

1- رهبر حکیم انقلاب در دیدار رئیس و معاونین سازمان برنامه و بودجه در تاریخ 25 /02/1375 :

...سازمان برنامه و بودجه در گذشته اساسا با تفکر آمریکایى و با هدف استفاده از الگوهاى غربى به وجود آمد . اما ایران اسلامى الگوى متناسب با واقعیات خود را دارد و بر همین اساس، این سازمان باید در برنامه‏ریزیهاى خود با روحیه کپى کردن نظرات غرب مبارزه کند. چون آنچه را که غرب در زمینه توسعه بیان مى‏کند از فرهنگ و اهداف استعمارى جدا نیست و به نظر مى‏رسد که هدف غرب از انتشار برخى نشریات علمى، نفوذ دادن افکار خود به محافل علمى و سازمانهاى برنامه‏ریزى کشورهاست. بنا بر این انتشار یک فکر و نظریه در برخى نشریات علمى غرب نمى‏تواند دلیلى بر اتقان و صحت آن باشد و سازمان برنامه و بودجه در برنامه‏ریزیهاى خود باید به این مسأله توجه کند.... متن کامل

2- عبدالله شهبازی تاریخدان معاصردر پایگاه رسمی خود در تاریخ پنجشنبه 17 آبان 1385چنین آورده است: 

  اقدام دکتر احمدی‌نژاد در به هم‌ریزی ساختار متصلب کنونی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اقدامی درست و بجا بود. این اقدام به جسارت فوق‌العاده نیاز داشت و احمدی‌نژاد نشان داد که از این جسارت برخوردار است. امید که با دقت و کار کارشناسی جدّی ساختاری جدید جایگزین ساختار گذشته شود. من از سال‌ها پیش در برخی از مصاحبه‌هایم ساختار سازمان برنامه و بودجه را ناکارآمد خوانده بودم. واقعیت این است که این سیستم نه بر اساس اصول واقعی برنامه‌ریزی توسعه، که برنامه‌ریزی از خرد به کلان را می‌طلبد، بلکه بر اساس پیشداوری‌ها و قالب‌های نظری منجمد و وارداتی یا دیکته شده از برخی نهادهای بین‌المللی هماره برای بودجه ملّی و درآمد نفتی چاهی را می‌کند که پرشدنی نبود. این همان بختکی است که هیئت آمریکایی- یهودی مستشاران ماوراءبحار، با عضویت کسانی چون ماکس تورنبرگ و آلن دالس (رئیس بعدی سیا)، در نیمه دوّم دهه 1320 ش. برای تاراج درآمدهای ملّی ایران ساختند و میراث آن به جمهوری اسلامی رسید و تداوم یافت. به دلیل اهمیت مسئله، اگر عمری و تمرکزی بود شاید در آینده در این باره مبسوط تر سخن بگویم و و دلایل خود را عرضه کنم. احمدی‌نژاد اوّلین رئیس دولت پس از انقلاب است که جسارت درافتادن با این هیولای ایران برباد ده را داشت و این اقدام او قابل ستایش است!

3- دکتر عبدالله متولیان استاد حوزه و دانشگاه  در سخنرانی مهم خود در جمع منتخبان وفعالان عرصه فرهنگی در موسسه امام خمینی(ره) قم که در مجله فرهنگ پویا(نشریه دانشجویی دفتر پژوهشهای فرهنگی-پیش شماره نهم/اسفندهشتادوچهار صفحه 79 ) چاپ شده است پس از آوردن مقدماتی از برنامه ریزی صهیونیست ها درباره نبرد سایبرنتیک و تحلیل دوران پس از جنگ بیان می دارد که در دوران سازندگی بر اساس نظریه فوکویاما باید نظریه میکروپولتیک میل ها و میکرو فیزیک قدرت را اجرا کرد و برای پیروزی بر کشور ایران شیعی باید میل ها را عوض کنیم و از شهادت طلبی و جهاد به سمت دنیاطلبی و پول محوری و توسعه مادی پیش ببریم.  در همین راستا بنا بر آمار اعلام نشده در سال های دوران سازندگی(ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی) استکبار جهانی برای ورود به سازمان مدیریت و برنامه ریزی حدود هفتصد میلیارد دلار (؟!)خرج اعتماد سازی و نفوذ در آن سازمان مهم کردند...؟!   منبع: http://zionism.blogfa.com/post-183.aspx


نوشته شده در  جمعه 88/12/28ساعت  3:13 صبح  توسط عضو گروه شهیداوینی 
  نظرات دیگران()

جنگ 7ماهه یمن فصلی تازه در مطالعات کارشناسان نظامی و آگاهی‌های دفاعی گشود. از جمله اتفاقات شگفت جنگ این بود که در روزهای پایانی سال 88 سعودی‌ها به کمک فشار دیپلماسی امریکا همه مبادی ورودی و خروجی یمن را به کنترل خود درآوردند. نه تنها راه‌های ارسال سلاح به مبارزان یمن بسته شد بلکه راه‌های امدادرسانی به روی مجامع بین‌المللی نیز مسدود گردید. بعد از این نیروهای الحوثی موج تازه‌ای از عملیات خود را شروع کردند. آنها در تاکتیک‌های جدید خود توانستند مراکز مختلف ارتش یمن را تصرف و سلاح‌های آنان را تصاحب کنند. موفقیت پارتیزان‌های الحوثی در رخنه به پادگان‌ها و انبارهای مهمات ارتش موجب شد الحوثیان حمایت بخشی از ارتش یمن را جلب کنند. جنگ در شمال یمن با همه فراز و نشیب‌های نظامی - سیاسی، یک تراژدی انسانی در خاورمیانه رقم زد. تاکنون این نبرد موجب آواره شدن 200 هزار نفر و کشته و زخمی شدن هزاران تن از مردم شده است و سربازان زیدی مسلک از آواره شدن و رنج بردن برادران همدین‌شان رنج می‌کشند.

? اولین جنگ مستقیم سعودی‌ها
تاریخ یمن بویژه در سه دهه حیات سیاسی علی عبدالله صالح شاهد جنگ و کشمکش‌های گوناگون بوده است اما آنچه مسیر این جنگ را دگرگون کرد، ورود همسایه بزرگ صنعا است. «نبرد صعده» اولین جنگی است که ارتش عربستان به طور مستقیم در آن حاضر شده است. به همین دلیل در نگاه محافل عربی معنا و مفهوم عمیقی دارد. زیرا تا پیش از این ریاض همواره در نقش نیروی پشت پرده در جنگ‌های خاورمیانه دخالت می‌کرد و حاضر نمی‌شد، ارتش خویش را وارد میدان سازد. ریاض هنگامی عزم ورود به جنگ صعده را کرد که جنبش مبارزاتی الحوثی ارتش صنعا را در ارتفاعات صعده متوقف ساخت. هراس از به قدرت رسیدن یک جنبش انقلابی، مهمترین انگیزه ریاض در ورود به جنگ بود. به همین سبب سعودی‌ها عملیات زمین سوخته علیه مبارزان الحوثی را در صعده مقر اصلی این گروه پیاده کردند که این سیاست تاکنون 200هزار آواره بر جای گذاشته است. الحوثیان معتقدند مبارزه آنها پاسخی تاریخی به اندیشه توسعه‌طلبی سعودی‌ها و استفاده آنها از خاک یمن است.
با این حال عربستان مدعی است که مبارزان الحوثی به خاک این کشور تعرض می‌کنند. این ادعای ریاض بویژه از پنجمین ماه جنگ که ارتش عربستان از تسخیر صعده ناکام ماند بیشتر مطرح شد و ریاض دائم مدعی می‌شود که سعودی‌ها سربازان خود را فقط با هدف دفاع به مرزهای جنوبی فرستاده اند تا آنان را به داخل یمن پس زنند.
قریب به اتفاق ناظران یمن معتقدند که نگرانی اصلی سعودی‌ها از انزوای اقلیت سلفی‌ها و حنبلی‌ها است که حدود 10درصد جمعیت یمن را تشکیل می‌دهند. این ناظران، میزان خشونت ورزی ارتش سعودی را نیز برپایه همین نگرانی تحلیل می‌کنند. حتی آمار و ارقام منتشر شده توسط سازمان‌های بین‌المللی نیز حاکی از قربانی شدن غیرنظامیان و تخریب مناطق مسکونی در حملات هوایی سعودی‌ها به نواحی شیعه‌نشین است. این جهت‌گیری در نحوه جنگ نشان از تفکر ریاض برای تسویه قومی در شمال یمن دارد.

? جنگی علیه تبعیض و تحقیر
مناقشات گروه مبارزان شمال با دولت یمن ریشه عمیقی در تاریخ این کشور دارد. پس از شهادت حسین الحوثی مؤسس و رهبر گروه الحوثی، اعضای آن نام او را به نماد سازمان خویش تبدیل کردند. کشته شدن حسین الحوثی به دست دولت در سال 2004 در واقع جرقه آغاز اولین دور از جنگ‌های ششگانه یمن شد.
خاستگاه حسین الحوثی که از اعضای سابق پارلمان یمن بود خانواده زیدی و شهر الحوث میان صعده و صنعا بود. خانواده الحوثی وارث تیره زیدیان بود که سابقه تاریخی بلندی در یمن دارد تا حدی که عقبه آنها به سال 893 میلادی برمی‌گردد. گفته می‌شود در آن زمان یحیی بن حسین رسا علوی از عراق به شمال یمن رفت و حکومت زیدیان را در این کشور بنا نهاد. نفوذ این چهره زیدیان در جنبش‌های اجتماعی این کشور تا آنجا است که اندیشه سیاسی و حکومتی او تا سال 1962 در یمن ادامه یافت. البته انقلاب سال 1962 و پس از آن هشت سال جنگ داخلی وقفه‌ای چند ساله در حکومت زیدیان یمن ایجاد کرد. «صعده» مهمترین نماد پایگاه زیدیان در یمن بوده است. به باور اغلب کارشناسان، این منطقه همچنان تاوان وفاداری خود به زیدیان را می‌پردازد. اتفاق عجیب این است که حکومت مادام‌العمر صنعا برای غلبه بر جنبش صعده، تیره مهم زیدیان هاشمی را به حاشیه راند و طایفه دیگر زیدی‌ها موسوم به زیدیان غیرهاشمی را به قدرت رساند.
با آنکه در تحلیل بحران یمن برخی از جنگ مذهبی سخن می‌رانند اما کارشناسان ماهیت این جنگ را صرفاً سیاسی ارزیابی می‌کنند. به گفته آنها در یمن مذهب در خدمت سیاست قرار گرفته است. علی عبدالله صالح همیشه از سیاست ایجاد شکاف برای ادامه حکومت بهره جسته و ائتلاف با گروه‌های مختلف را فقط برای ثبات حکومت دنبال کرده است.
آنچه پیداست در سال‌های اخیر دولت یمن به سمت گروه‌های وهابی و سلفی گرایش یافت تا کمک مالی عربستان را جلب کند. ضمن آن دولت یمن بر این امید است که این گروه‌ها عامل بازدارنده‌ای در مقابل قدرت زیدیان هاشمی در این منطقه باشد. سلفی‌ها مقبره مقدس زیدیان را تخریب کردند جریان وهابیت به صورت‌های مختلف در یمن دامن گسترد. یکی از پوشش‌های وهابیت برای حضور در یمن، القاعده بود که مهمترین شاخه‌اش را در این کشور استوار کرد. زیدی‌ها نیز در مقابل این تهاجم ایدئولوژیک اقدام به انتشار و ترویج بیشتر متون مذهبی کردند.
آنها همچنین سازمانی تشکیل دادند که جوانان زیدی را تحت تعالیم مذهبی و نظامی قرار می‌داد. حوثی‌ها در واقع از جامعه‌ای دفاع می‌کردند که در معرض تهدید پاکسازی فرهنگی قرار داشت و با شمشیر دولبه ائتلاف سلفی‌ها و دولت مواجه بود.
اما علاوه بر تهدیدات فرهنگی، عوامل دیگری مثل تبعیض سیاسی از جمله عناصر مهم در شکل‌گیری این جنبش بوده است. همچنین نیازهای اقتصادی و سیاسی استان صعده از طرف دولت صنعا نادیده گرفته شد و اوضاع به سمتی رفت که زیدیان هاشمی تصور کنند دیگر هیچ جایی در ساختار حکومتی یمن ندارند.

? پایان دوران بردباری
از اوایل قرن جدید روابط صنعا با شیعیان صعده رو به تیرگی نهاد و این دور از درگیری دولت یمن با الحوثیان نام جنگ ششم را به خود گرفته است. نزاع میان این دو در سال 2004 پس از کشته شدن رهبر الحوثیان آغاز شد.
جنگ اول 2004: در تابستان سال 2004 ارتش یمن یورش گسترده‌ای را به مواضع شیعیان بویژه در استان صعده آغاز کرد. دلیل این درگیری‌ها هراس صنعا از رواج اندیشه‌های حسین الحوثی رهبر آن زمان شیعیان یمن بود. دولت یمن وی را متهم کرده بود که عزم تغییر حکومت را دارد و گروهی به نام شباب?المؤمنین را ساماندهی کرده تا دولت مرکزی را ساقط کند. پس از گذشت سه ماه از آغاز این تهاجم، نزدیکان حسین الحوثی از کشته شدن وی به همراه تنی چند از نزدیکانش خبر دادند. در این درگیری 500 تا 1000 نفر جان باختند.
جنگ دوم 2005: مبارزان شیعه پس از کشته شدن رهبرشان به یادبود وی نام مبارزان الحوثی را بر خود نهادند و آغاز به ساماندهی نیروهایشان کردند. رهبری این گروه را بدرالدین الحوثی پدر رهبر جانباخته به دست گرفت. در این مرحله او رهبر معنوی و عبدالله عاید الزورامی رهبری نظامی این جنبش را بر عهده داشتند. در جنگ دوم صعده رهبران جنبش الحوثی در نامه‌ای به علی عبدالله صالح برای اولین بار نسبت به رواج پدیده بی‌عدالتی هشدار دادند. آنها خواستار پایان سرکوب‌ها و برابری حقوق شیعیان و اهل سنت شدند و در مورد افزایش شکاف فرقه ای در کشور اظهار نگرانی کردند. در بهار این سال دور تازه‌ای از درگیری‌ها آغاز شد و حدود 1500 تن از الحوثیان کشته شدند. پس از آن عبدالله صالح به مبارزان پیشنهاد عفو در قبال پایان درگیری‌ها داد ولی این پیشنهاد به دلیل نادیده گرفتن درخواست مبارزان از سوی ایشان رد شد. پس از آغاز درگیری‌ها 522 نفر کشته و 2708 نفر نیز زخمی شدند. در ژوئن سال 2005 الزورامی تسلیم مقامات یمن شد و بدرالدین الحوثی به دیار باقی شتافت.
پس از درگذشت بدرالدین الحوثی، عبدالملک الحوثی و یحیی الحوثی فرزندان وی و برادران حسین الحوثی رهبری گروه را بر عهده گرفتند.
جنگ سوم 2006: بهار این سال دولت یمن 600 تن از مبارزان را آزاد کرد. در زمستان، مبارزان در یک درگیری که 6 کشته و 20 زخمی در پی داشت بر یک پایگاه ارتش چیره شدند. پس از آن درگیری‌های پراکنده‌ای در استان صعده رخ داد که پیامد آن 3 کشته از مبارزان و 16 کشته و 30 زخمی از سوی ارتش یمن بود. در پی این رخداد، دولت مبارزه گسترده‌ای را با 30 هزار ارتشی آغاز کرد که در دو هفته 200 کشته از ارتش و 260 کشته از مبارزان بر جای گذاشت.
جنگ چهارم 2007: اواخر بهار این سال پیمان آتش‌بسی میان دو طرف با میانجیگری قطر بسته شد.اما این پیمان نقض شد. در آن پیمان دولت یمن متعهد شد تا مبارزان را آزاد کند، مناطق جنگی را بازسازی و با کمک کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل آوارگان را ساماندهی کند.
جنگ پنجم 2008: در پی یورش نیروهای ارتش به یکی از پایگاه‌های مبارزان 6 نفر کشته و 20 نفر زخمی شدند و دور تازه‌ای از درگیری‌ها آغاز شد. سه روز پس از آن انفجار یک بمب در یک مسجد پس از نماز جمعه شمار زیادی کشته و زخمی برجای گذاشت. دولت انگشت اتهام را به سوی مبارزان نشانه گرفت اما آنان این اتهام را رد کرده و آن را فریب افکار عمومی بوسیله دولت برای سرکوب و فشار بیشتر بر شیعیان دانستند. در کشمکش‌های پس از این بمب‌گذاری سه سرباز یمنی و 4 تن از مبارزان کشته شدند در 12 ماه مه درگیری‌ها میان ارتش یمن و مبارزان باعث کشته شدن 13 سرباز و 16 مبارز الحوثی شد. در 17 ژوئیه عبدالله صالح پایان جنگ با مبارزان صعده را اعلام کرد.
جنگ ششم 2009 – 2010: در ماه آگوست سال 2009 پس از حدود یک سال آرامش شکننده، درگیری‌ها دوباره آغاز شد و با دخالت اردن، عربستان و امریکا تا سال 2010 ادامه یافت. در ژانویه 2010 گروه الحوثی پیشنهاد مشروط آتش‌بس را ارائه داد که دولت یمن آن را رد کرد. بالاخره در ماه فوریه پیمان آتش‌بسی میان دو طرف به امضا رسید که البته آرامش به وجود آمده نسبی و بسیار شکننده است.

? بازگشت به نقطه صفر
با گذشت بیش از 5 سال از آغاز جنگ زنجیره‌ای میان دولت یمن و مبارزان صعده برای صنعا مسجل شده که راهی برای تسخیر پایگاه قدرت شیعیان این کشور ندارد. حتی برخی شرکای غرب‌نشین او نیز هشدار داده‌اند که راه‌حل نظامی گزینه موفقی برای ایجاد ثبات در یمن نیست. فرضیه مداخله نظامی خارجی نیز با ناکامی سعودی‌ها رنگ باخت. این مداخلات موجب گسترش و طولانی شدن آن می‌شد. همچنان که شاهد آن هستیم که جدایی‌طلبان جنوب از فرصت به وجود آمده استفاده کرده و دوباره پرچم استقلال برافراشته‌اند.
اکنون همه چیز در صحنه یمن به نقطه صفر بازگشته است. شیرازه انسجام موزائیکی که دولت علی عبدالله صالح ایجاد کرده بود آرام آرام از هم می‌گسلد. صالح توانسته بود اتحاد یمن و موازنه قدرت را به نفع خود به هم زند. اما اکنون ورق برگشته است.
سیاست تسویه قومی در شمال، جنوبی‌ها را نیز هراسناک کرده است. لذا جنوب چپگرا همزمان با جنگ الحوثی ها مبارزه خود را شروع کرده‌ است. حزب سوسیالیست یمن از ائتلاف ملی‌گرایان و کمونیستها تشکیل شده و از سوی کشورهای مختلف نظیر لیبی و سوریه حمایت می‌شد. حال حدود 51 سال پس از جنگ ویرانگر شمال و جنوب، جدایی‌طلبان جنوب بار دیگر به دلیل سرخوردگی از سیاست‌های دولت و وضع بد اقتصادی و اجتماعی خواهان استقلال این بخش از کشور شده‌اند.

? یمن پایگاه امریکا
رشد فزاینده جنبش الحوثی از چند سو، موقعیت منطقه‌ای امریکا را به چالش کشاند. از زمانی که چشم‌انداز پیروزی الحوثی ها و شکست عبدالله صالح آشکار شد امریکایی‌ها هشدار دادند که این حادثه نباید منطقه استراتژیک خاورمیانه را تحت تأثیر قرار دهد و به الگوی سایر گروه‌های مقاومت در کشورهای طرفدار غرب تبدیل شود. لذا امریکا و سپس اروپا همصدا با شورای همکاری خلیج‌فارس نیز مبارزه جنبش الحوثی را محکوم کردند. برای امریکا در اوج ناکامی در افغانستان، پیروزی جریانی با اندیشه استقلال‌طلبی مساوی است با به خطر افتادن منافع اقتصادی و از دست دادن پایگاه دیگری در منطقه استراتژیک خاورمیانه.
به همین دلیل امریکا پس از حادثه روز کریسمس در حمله فاروق عبدالمطلب به هواپیمای آمستردام – دیترویت، به بهانه مبارزه با القاعده نظامیان خود را راهی یمن کرد و یمن را یکی از پایگاه‌های جنگ علیه تروریسم اعلام کرد. اما قصد اصلی واشنگتن نجات سعودی‌ها و حکومت عبدالله صالح از خطر الحوثیان است ضمن آن که پیش از این مناسبات یمنی‌ها با امریکایی‌ها در جریان واقعه 11 سپتامبر تیره شده بود. یمنی‌ها به وضوح آنچه را که در عراق و افغانستان اتفاق افتاد نماد اشغال سرزمین‌های اسلامی خوانده‌اند به عقیده آنها این جنگ در واقع جنگ علیه مسلمانان است.پس از حملات یازده سپتامبر بسیاری از شهروندان یمنی بدون هیچ دلیلی دستگیر و در زندان مخفی سیا زندانی شدند لذا طرح مبارزه با تروریسم امریکا از نظر یمنی‌ها از پایه کج نهاده شده است.  منبع : ویژه نامه ایران


نوشته شده در  جمعه 88/12/28ساعت  3:8 صبح  توسط عضو گروه شهیداوینی 
  نظرات دیگران()

منابع موثق سید حسن خمینی چرا اطلاعات غلط به او می‌دهند؟

در حالی که در روزهای اخیر، سران جناح اصلاحات به شدت از پخش سخنان امام خمینی(ره) در قالب مستند "شاخص" انتقاد کرده و حتی این برنامه را گامی برای "تخریب شخصیت" امام خوانده بودند، در حرکتی بی سابقه امروز 260 نفر از نمایندگان مجلس پای نامه ای را امضا کردند که حاکی از تقدیر ویژه از پخش مستند شاخص بود. در این نامه که گفته می شود رکوردی جدید در حمایت نمایندگان ملت از یک رویداد است، نمایندگان اصلاح طلب و اصولگرای مجلس تاکید کرده اند که "امروز نیز فتنه گران با همان ماهیت و شیوه ها و وابستگی ها به مقابله با ارکان نظام جمهوری اسلامی برخاسته اند.امروز نیز بیش از هر زمان جامعه انقلابی ما به رهنمودهای حضرت امام خمینی(ره) و تعیین ملاک حق و باطل نیازمند است".

در این نامه ضمن تشکر از رسانه ملی که با پخش مستند "شاخص"، اندیشه و افکار امام خمینی (ره) را به عنوان شاخص حق در معرض دید ملت ایران خصوصاً نسل های جدید قرار داده است، گفته شده که "مسئولین صدا و سیمای جمهوری اسلامی باید به راه خویش مطمئن باشند که امام خمینی (ره) نه وابسته به بیت خاصی است و نه در حصار زمان و مکان خاصی قرار می گیرد و نه در انحصار حزب و گروه خاصی می باشد". نمایندگان مردم در بهارستان در پایان این نامه، بار دیگر از برنامه های دهه فجر صدا و سیما خصوصاً برنامه "شاخص" تشکر کردند و خواستار ادامه بی وقفه این راه "روشن و روشنگر" شدند.

اما نامه تشکرآمیز نمایندگان مجلس در حالی منتشر می شود که چند روز پیش، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی، نوه امام راحل در نامه ای خطاب به ضرغامی، رئیس سازمان رسانه ملی، از پخش این برنامه انتقاد کرده بود. حجت الاسلام خمینی در این نامه رسانه ملی را به چشم پوشی از جلوه های رأفت و محبت امام راحل و "بزرگ نمایی غلط و تحریف گونه" متهم کرد اما آنچنان که اذعان کرد، خود هرگز مستند شاخص را ندیده است.

او انتقادات خود را بر پایه شنیده هایش از آنچه "منابع موثق" نامید، عنوان کرد. گرچه او درباره منابعی که از آنان شنیده بود مستند شاخص "غیر صادقانه و تحریف آمیز" است، توضیحی نداد اما همان زمان، برخی فعالان سیاسی از چند چهره شاخص جریان اصلاحات به عنوان این "منابع موثق" نام بردند. این موضوع زمانی قوت گرفت که مستند شاخص افشا کننده تناقضات رفتاری و گفتاری سران اصلاح طلب بویژه در ماه های اخیر، با خط و راه امام راحل دانسته شد که منجر به مخالفت آنان با ادامه پخش این مستند شده است.

شاید با گفته‌های دیروز محمد خاتمی و میرحسین موسوی در اعتراض شدید به پخش سخنان حضرت امام(ره)، بتوان درباره کسانی که نوه امام راحل از آن‌ها با عنوان "منابع موثق" نام برده بود، گمانه زنی‌هایی کرد. آقای خاتمی و آقای موسوی، دیروز در موضعی واحد و در فاصله زمانی اندکی، نسبت به پخش سخنان امام بزرگوار در قالب مستند "شاخص" اعتراض کردند و حتی مدعی شدند که پخش بیانات امام در قالب این مستند، چهره‌ای "مخدوش" از انقلاب، امام و نظام را القاء می کند. اما موضع گیری تامل برانگیز نوه امام در شرایطی روی داد که خانه ملت در حرکتی یکصدا از پخش بیانات روشنگرانه امام راحل تقدیر ویژه کرده اند. از سوی دیگر گزارش ها حاکی از استقبال گسترده مردم از مستند شاخص است.

از این رو به نظر می رسد منابعی که حجت الاسلام خمینی آنان را موثق نامیده است، بیش از آنکه به فکر آبرو و جایگاه نوه امام در جامعه باشند، اطلاعاتی را که به او تحمیل کرده اند، با هدف ممانعت از روشن شدن تناقضات اقدامات خود با امام راحل بوده است. هرچند نمایندگان ملت در مجلس تاکید کرده اند، حساب بیت امام از امام خمینی(ره) جداست اما با این حال، نزدیکان بنیانگذار جمهوری اسلامی برای مردم محترم هستند و اگر آنان دچار خطایی شوند و آبرویی از آنان ریخته شود، موجب نگرانی مردم می شود.

با این حال، موضع اخیر حجت الاسلام خمینی که خلاف عقیده و نگاه مردم و نمایندگان آنان بوده است، جایگاه او را دچار تزلزل و سوالی جدی را برای دوستداران بیت امام مطرح کرده است، اینکه خدشه دار شدن آبروی نوه امام راحل را چه کسانی و چگونه باید جبران کنند. سوالی که جواب آن می تواند، پاسخی به برخی از ابهامات اخیر درباره حجت الاسلام خمینی هم باشد. http://www.rajanews.com/detail.asp?id=44434


نوشته شده در  سه شنبه 88/11/20ساعت  11:36 عصر  توسط عضو گروه شهیداوینی 
  نظرات دیگران()

راست می گویند تو موجب وهن نظامی!! مشکل در اندیشه تو است. نه آرمانگرایی نه واقع گرا... نمی دانم چه هستی؟! خط امام خمینی عزیز را که فراموش کرده ای و دغدغه های ایشان را اصلا نمی شناسی! با نیازهای امروز دنیا هم که آشنایی نداری.... همین مساله باعث شده هر جا بروی شر به پا کنی: دانشگاه کلمبیا، کنفرانس دوربان2 و  همیشه  موجب سرافکندگی جمهوری اسلامی شوی!!
کمی منطق داشته باش... چرا فکر می کنی نماینده «مظلومین همیشه تاریخ، محرومان و پابرهنگانی»؟
آخر مگر «جنگ ما جنگ عقیده است که جغرافیا و مرز نمی شناسد»؟
 چرا باید از «مسلمانان آزاده ی جهان که علی رغم اختناق سیاسی حاکم بر آن ها با ترتیب کنفرانس ها و مصاحبه ها و سخنرانی ها پرده از اسرار جنایت بار آمریکا و ... برداشتند و مظلومیت ما را به دنیا نشان دادند تشکر» کنی؟
چرا ریشه همه مشکلات را این گونه تحلیل می کنی؟ چرا اعتقاد داری «تا زمانی که تعادل قوا در جهان به نفع مسلمانان برقرار نشود همیشه منافع بیگانگان بر منافع آنان مقدم می شود و هر روز شیطان بزرگ به بهانه حفظ منافع خود حادثه ای را به وجود می آورد»؟
چرا اعتقاد داری«اگر مسلمانان مسائل خود را به صورت جدی با جهان خواران حل نکنند و لااقل خود را به مرز قدرت بزرگ جهان نرسانند آسوده نخواهند بود»؟
چرا توهم کرده ای «عطر خون های پاک شهدای عزیز ما در تمامی جهان پیچیده و اثرات آن را در اقصا نقاط عالم مشاهده می کنیم»؟
 نباید «مانند صاعقه بر سر آمریکا و اسرائیل فرود می آمدی»...
آخر به ما چه که «جهان امروز تشنه فرهنگ اسلام ناب محمدی است»
و مگر تو وظیفه داری «مسلمانان را در یک تشکیلات بزرگ اسلامی برای از بین بردن رونق و زرق و برق کاخ سفید» سامان دهی کنی؟
باید می فهیمدی این گونه حرف زدن دیگران را بر ضد ما می شوراند؟ دیدی چطور عکس العمل نشان دادند؟ چه کسی به تو گفته «قلب ها و چشمان پرفروغ شما کانون حمایت از محرومان شده است و شراره ی کینه ی انقلابی تان، جهان خواران چپ و راست را به وحشت انداخته»؟

***
شنیده ام می خواهی در همه کنفرانس های بین المللی حاضر شوی؟! خدا به خیربگذراند... خواهش می کنم کمی دقت کن! ببین رفتارت چه تأثیری در دنیا داشته؟ اگر در رفتار و گفتارت دقت می کردی که سیاستمداران، رهبران جنبشهای سیاسی، متفکران و ... درباره تو این گونه موضع گیری نمی کردند:
•    اساسا مشکل تو این است که زبان دیپلماتیک را بلد نیستی. هر چه می خواهی راحت می گویی. ببین اینها سخنان امام جمعه واشنگتن درباره تو است: چنین چیزی (شجاعتی) در سایر سیاستمداران وجود ندارد. احمدی‌نژاد تنها رهبر سیاسی است که به صراحت و صادقانه و بدون استفاده از الفاظ سیاسی، در بزرگترین مجامع رسمی به بحث صهیونیستم پرداخته است. سخنان آقای احمدی‌نژاد دقیقا همانی بود که از ایشان انتظار می‌رفت.
•    چرا از حاکمان کشورهای عربی یاد نمی گیری؟ ببین آنها هیچ وقت با صحبت هایشان فتنه برپا نمی کنند اهل صلح و گفتگو هستند. به همین دلیل هم اندیشمندان عرب حق دارند تو را با حاکمانشان مقایسه کنند. ببین آقای التمیمی استاد دانشگاه بغداد چه گفته: چیزی که‌ احمدی نژاد دارد و دیگر رهبران کشورهای عربی فاقد آن هستند، "شجاعت و دفاع از حقوق مستضعفان " است که‌ طبق فرمان خداوند بزرگ هر انسان مسلمان و آزاده‌ای باید این دو صفت را در وجود خود جای دهد.  التمیمی در ادامه‌ سخنانش به‌ دعوت تو ایران برای اصلاح شورای امنیت و حذف حق وتو اشاره‌ کرده و گفته: این پیشنهادی برای آزادی و برابری تمامی ملت‌های جهان است و جوامع جهانی باید از این پیشنهاد "احمدی نژاد " استقبال کنند و آن را به‌ فال نیک بگیرند چون حق وتو چندین بار موجب شده‌ که‌ جنایات رژیم صهیونیست در علیه‌ بشریت بدون پاسخ باقی ماند.
•    رفتار تو باعث شده جنبشهای اسلامی معاصر حرف های بزرگ بزنند چرا باید دکتر کمال الهلباوی سخنگوی سابق اخوان المسلمین بگوید: 100درصد به سخنان و مواضع احمدی نژاد در کنفرانس ضد نژادپرستی دروبان2 افتخار می‌کنم، و شکل‌گیری یک نظام جدید جهانی به رهبری و حضور فعال ایران، ونزوئلا، حزب‌الله و حماس را خواستار شود؟
•    من نمی فهم چه کسی به تو مأموریت داده قلب زخم خورده مردم فلسطین را شاد کنی؟ همین کارها را کردی که فرج القم رئیس دادگستری فلسطین به تو گفته: از شما بابت سخنرانی خوب در اجلاس دوربان2 تشکر می‌کنم و ما هم مثل شما خواستار از بین رفتن نژاد پرستی و تغییر در شورای امنیت هستیم و مواضع حق وتو باید اصلاح شود.  بعد هم گفته: درست است که نمایندگان اروپایی و لابی صهیونیستی در هنگام سخنرانی شما علیه اسرائیل و نژاد پرستی‌هایش سالن را ترک کردند، ولی سخنرانی شما دل ملت‌های صلح دوست و آزاده را شاد کرد.
•    مگر مجبورت کرده اند در سیاست خارجی به دستور قرآن عمل کنی و اسرائیل و آمریکا را به خشم آورده، به آستانه مرگ برسانی؟ آخر قدری هم به قلب ضعیف حاکمان اسرائیل رحم کن! مگر نخواندی "سیلوان شالوم" معاون نخست وزیر اسرائیل که در اردوگاه مرگ متعلق به دوران نازی در "اشوویتس ـ بیرکنائو " سخن می‌گفت، سخنرانی تو را در کنفرانس ضدنژادپرستی سازمان ملل را "شرم آور " خوانده.   و گفته: ایران از هیچ کاری برای محو اسرائیل از روی نقشه فروگذار نمی‌کند ".  آنها هم خوب فهمیده اند که تو به کمتر از زائل شدن این غده سرطانی راضی نمی شوی.
•    حتی نویسندگان اردنی هم مساله را خوب تحلیل می کنند ببین خالد جعافره چه نوشته: ما پیش بینی چنین رفتاری را می‌کردیم و مطمئن هستم که رئیس جمهور ایران نیز به خوبی می دانست که عده ای در این جلسه کارشکنی خواهند کرد ولی عدم شرکت در این اجلاس به خاطر ترس از به هم خوردن سخنرانی، مهر تاییدی بر رفتار نژادپرستان بود. روزنامه های اسرائیلی فاش کردند که کسانی که سعی در ایجاد اغتشاش در جلسه داشتند، توسط رژیم صهیونیستی اجیر شده بودند که قصد تخریب جمهوری اسلامی را داشتند ولی شاهد بودیم که نتیجه برعکس بود و دست این رژیم برای همگان رو شد.
•    می بینی؟ حزب الله لبنان که امید مستضعفان جهان است هم نتوانسته نسبت به رفتار تو سکوت کند و  سخنرانى تو را در کنفرانس مبارزه با نژاد پرستى "دوربان 2 "در ژنو ، موضعگیرى شجاعانه و مسئولانه دانست. حزب‌الله لبنان در بیانیه خود اعلام کرده، موضع‌گیری شجاعانه و مسئولانه تو در کنفرانس دوربان 2، پشتوانه اساسى براى آرمان فلسطین و مایه امیدی برای همه مستضعفان جهان است که توانایی رویارویی با گردنکشی، ظلم، تبعیض و اشغالگری را دارند.
•    اگر رفتارت منطقی بود که «یوسف الغوش» عالم اهل سنّت لبنانی برایت نامه نمی نوشت و نمی گفت: همانا موضع شرافتمندانه شما در کنفرانس دوربان 2 در ژنو (مبارزه علیه نژادپرستی) به تمام جهانیان ثابت کرد که شما شایسته‌ترین و صادق‌ترین دفاع را از امت اسلامی و از مسئله فلسطین به عمل آوردید. عمل کسانی‌ که از حضور در این کنفرانس خودداری کردند، مصداق فرموده خداوند متعال است که می‌فرماید: «قل موتوا بغیظکم» (بگو از ناراحتی بمیرید) و آنانی که هنگام سخنرانی شما از سالن خارج شدند تنها می‌توانند مصداق این کلام خداوند باشند که می‌فرماید: «کانهم حمر مستنفره فرت من قسوره» گویی مانند حمار رمیده از مقابل شیر فرار می‌کنند.
•    لااقل اگر کمی عربی یاد می گرفتی  می فهمیدی کشورهایی که اینقدر علیه ما سرو صدا می کنند هم مجبور شده اند درباره سخنرانی ات مطلب بنویسند و به شکست سنگین اسرائیل اعتراف کنند. روزنامه کل العرب در تحلیل سخنرانی ات نوشته: برخی کشورها به تحریم کنفرانس تهدید کردند و حتی سخنرانی احمدی‌نژاد را نیز قطع کردند؛ عملا همه اینها عملی شد و این کارها نشان می‌دهد اسرائیل چقدر از رسوا شدن چهره حقیقی‌اش متضرر می‌شود
•    چه اصراری داری سخنگوی مستضعفان جهان بشوی؟ اگر این هدف را نداشتی که عبدالحمید دشتی حقوقدان کویتی درباره تو نمی گفت: جمهوری اسلامی ایران در دفاع از ملت‌های مسلمان و آزادیخواه جهان همواره پیشتاز بوده،  سخنرانی دکتر احمدی نژاد نشان داد که "زبان احمدی نژاد "، زبان تمامی ملت‌های آزادیخواه جهان است.
اینها که اینجا آوردم تازه گوشه بسیار کوچکی است از آنچه درباره تو گفته اند.
 می بینی چقدر موجب وهن نظام شده ای؟!! http://www.edalatkhahi.ir/004143.shtml


نوشته شده در  چهارشنبه 88/2/9ساعت  3:35 صبح  توسط عضو گروه شهیداوینی 
  نظرات دیگران()

مجید مجیدی تو مردی نه آنانکه در یک فیلم مثلا تاریخی سه عشق مثلثی می گذارند...

 آقای مجیدی! امسال وقتی فیلم «آواز گنجشکها»یت را در جشنواره دیدم، با خود می گفتم اگر بخواهم نقد یا یادداشتی بر این فیلم بنویسم چه خواهم نوشت. عبارتی که از آن موقع در ذهن خود تکرارش می کنم این است که «آواز گنجشکها فضای عجیبی دارد. از ابتدا تا انتهای فیلم، هر چند مستقیما از خدا صحبت نمی شود، اما خدا و ساحت غیب به نحوی ملموس و محسوس حضور دارد.» و حالا که سخنان خود ویرانگرانه ات را در برابر جسارت عبدالکریم سروش به حضرت رسول(ص) خواندم، ایمان آوردم که اثر هنری، بازتاب روح خالقش است.

من که یک دانشجوی معمولی سینما هستم، شاید بهتر بفهمم شخصی در مقام و موقعیت تو، چقدر باید مردانگی و شجاعت داشته باشد تا به این راحتی پرستی‍‍‍ژ روشنفکری خود را بشکند و فارغ از همه تبعاتی که سخنانش برایش خواهد داشت، غیرتمندانه از اعتقادات مذهبی اش دفاع کند. فقط یک ایمان قوی می تواند تو را به جایی رسانده باشد که با دست خود، آینده ات را در محافل مطبوعاتی و روشنفکری خراب کنی. می دانم که می دانستی سیل انگها و تهمتها نثارت خواهد شد، می دانستی که از این به بعد، فیلمهایت شاهکار هم که باشند، به چشم بسیاری از منتقدان نخواهند آمد. غولهای مدعی عرفان و دینداری که کلاه خود را سفت گرفته اند تا باد نبردش و انقلابیهایی که چنان اسیر سیاست بازی و قدرت طلبی شده اند که برای توهین یک سایت گمنام به نوه امام خمینی یقه جر می دهند، اما توهین آشکار قطب یک جریان قدرتمند سیاسی به پیامبر(ص) را ندیده می گیرند، باید دو زانو در برابرت بنشینند و مودب، دست بر زانو بگذارند و از تو درس فدا کردن آبرو و موقعیت را به خاطر پیامبرشان یاد بگیرند. درود خدا بر تو و رحمت بر شیر پاکی که خورده ای!

متن اعتراض شدید مجید مجیدی به عبدالکریم سروش

خالق فیلم سینمایی «آواز گنجشک‌ها» پس از گرفتن جایزه فیلم برگزیده انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان، با قرائت متنی به جسارت عبدالکریم سروش (حسین حاج فرج الله دباغ) به مقام حضرت محمد(ص) به شدت انتقاد و از تمام آنان که در مقابل این جفای بی‌نظیر سکوت کرده‌اند گله کرد.

متن یادداشت مجید مجیدی به این شرح است:

خدای را شاکرم که در هیاهوی نغمه‌های ناساز، «آواز گنجشک‌ها» بر گوش‌های بسیار شنیدنی آمد و بر چشم‌های فراوان دیدنی. از انعکاس مثبت فیلم در این مدت کوتاه در میان گروهها و مخاطبان گوناگون سخن نمی‌گویم، اما در مقابل آنان که از تکرار و پیام تکراری فیلم سخن گفته‌اند می‌گویم هیچ ابایی ندارم اعلام کنم فیلم، مانند آثار قبلی من «بچه‌های آسمان»، «رنگ خدا»، «باران» و «بید مجنون» باز هم بر فطرت و نهاد پاک انسانی تاکید می‌کند. باز هم سخن از نیاز دنیای امروز یعنی معنویت است. بدون تکیه به معنویت، آنچنانکه در جای جای جهان می‌بینیم، انسان‌ها گرگ‌های درنده‌ای خواهند شد که درندگان وحشی نیز شرمنده ددمنشی‌های آنانند. در شرایطی که جای خالی «خدا» بیش از هر زمان و عصری احساس می‌شود و تاریخ گواه آنکه، بدون خدا هر عملی مباح و آزاد است، باید آزادگان نگران باشند و از آن میان هنرمندان آزاده. در این صورت چه باک از برچسب «تکرار» که اگر تکرار «مذموم» بود و ناپسند، باید اولین اعتراض و بزرگترین اعتراض را به پیامبران نمود که در طول اعصار و قرون، همه سخن تکراری بر زبان رانده‌اند و پیام تکراری «بازگشت به معنویت» را سر داده‌اند. وقتی «آواز گنجشک‌ها» در برلین به نمایش درمی‌آید و استقبال تماشاگران گوناگون و منتقدان ریز و درشت اینچنین بهت‌انگیز و حیرت‌آور می‌شود، من بر این باور استوارتر می‌گردم که اخلاق و معنویت گمشده عصر ماست و این مهم جغرافیا و مکان نمی‌شناسد. اعتراف می‌کنم که نگاه اینچنینی و موفقیت و اقبال آنچنانی را وامدار مکتبی هستم که در آستانه رحلت بزرگ پیامدارش رسول گرامی اسلام(ص) هستیم. وامدار پیامبری که از پس قرن‌ها ندایش را می‌شنوم که فرمود «من مبعوث شدم تا برتری‌ها و مکارم اخلاقی را به اتمام رسانم.» وامدار رسول رحمتی که بر نهاد و فطرت پاک انسانی تکیه می‌کرد و می‌فرمود «هر انسانی بر فطرت پاک زاده می‌شود، حتی اگر پدران و مادرانی کافر و مشرک داشته باشد.» وامدار پیامبری که نه تنها در عصر خود، که امروز نیز مظلوم و جفادیده است.

اگر روزگاری کودکان و دیوانگان سنگش می‌زدند و دندان و پیشانی مبارکش را می‌شکستند و در برابر، اندیشمندان دور از خدا شاعر و نادانش می‌خواندند، در جاهلیت نوین نیز مانند جاهلیت اولی، داستان تکرار می‌شود. نابخردان و کودک‌صفتان با هجو و کاریکاتور با او به ستیز برمی‌خیزند و اندیشه‌ورزان دنیاطلب، شاعر و نادانش می‌خوانند و چون جاهلیت پیشین قرآن را «اساطیر الاولین» می‌دانند.

آن روز که جشنواره فیلم دانمارک را به خطر بی‌حرمتی به پیامبر مهربانی کنار نهادم، بسیاری آن اقدام را سیاسی و حکومتی خواندند. در دنیای آلوده امروز کار به جایی رسیده که ارزش‌ها ضدارزش شمرده می‌شود و ضدارزش‌ها، ارزش. هر عملی چون به مزاج ما خوش نیاید در توهم خویش به جایی منسوبش می‌کنیم. اگر کسی از اعتقاد و باورش دفاع کند وابسته خوانده می‌شود و اگر آسوده بنشیند تا به مقدساتش بدترین توهین‌ها و ناروایی‌ها صورت گیرد، آزاده است.

اینجا می‌گویم که من نه از موضع دفاع از حاکمیت و دولت ـ که می‌دانید مرا با سیاست و سیاست‌پیشگی کاری نیست ـ که از موضع یک مسلمان، یک هنرمند پیرو مکتب اهل بیت، انزجار خود را از آنچه یک به اصطلاح روشنفکر گفته است اعلام می‌کنم و از همه آنان که در مقابل این جفای بی‌نظیر سکوت پیشه کرده‌اند، گله‌مندم. حالا باید پرسید اگر سیاست‌پیشه نیستیم، چرا وقتی چند کودک‌صفت و دیوانه‌رفتار بیگانه، با کاریکاتور به پیامبر ما توهین می‌کنند آن موج به راه می‌افتد، اما امروز که از زبان خودی ناپسندترین نسبت‌ها به آن بزرگ و کتاب هدایتش قرآن داده می‌شود، سکوت همه جا را دربر می‌گیرد و جز یکی دو صدایی کم‌جان هیچکس فریاد نمی‌زند که چرا دوباره از پس قرن‌ها به پیامبر نسبت شاعری می‌دهند و قرآنش را احساسات شاعرانه و خطاپذیر می‌خوانند.

اگر آن روز که روشنفکران مذهبی، عصمت و علم غیب ائمه را زیر سئوال بردند و نفی کردند یا مسلمات تاریخی چون غدیر و شهادت حضرت زهرا(س) را افسانه خواندند یا مانند همین قلم منحرف، زیارت جامعه کبیره را «مرامنامه شیعه غالی» برشمردند سکوت نمی‌کردیم، امروز جسارت را به مرحله پیامبر و قرآن نمی‌رساندند تا علنا پیامبر را فردی عامی و ناآگاه و همسنگ افراد جاهلی بدانند و قرآن، کلام الهی را، محصول بشری بخوانند. کسی که ادعای مولوی‌شناسی می‌کند و برای او بیش از معصومان ارج و اعتبار قائل است، بداند که به حکم مرادش مولوی کافر است:

 گرچه قرآن از لب پیغمبر است/هر که گوید حق نگفت آن کافر است / این همه آوازها از شه بود /گرچه از حلقوم عبدالله بود

*** لینکهای مرتبط با موضوع:
عبدالکریم سروش:‌ پیامبر، شاعر و قرآن، انسانی و خطاپذیر است
نقد عالمانه حضرت آیت الله جعفر سبحانی بر سخنان سروش

نقد استاد بهاءالدین خرمشاهی بر سخنان سروش
نقد دکتر عبدالله نصری بر سخنان سروش
نقد محمدحسن حائری بر سخنان سروش

منبع: وبلاگ آرمانشهر/با تشکر از دوست بزرگوار حامد(sobh.blogfa.com)


نوشته شده در  پنج شنبه 86/12/16ساعت  12:31 صبح  توسط عضو گروه شهیداوینی 
  نظرات دیگران()

<      1   2      

لیست کل یادداشت های این وبلاگ
سواد رسانه ای درحوزه:تحلیل و برررسی شبکه های اجتماعی و موبایل
معرفی تفصیلی کتاب «اسطوره های صهیونیستی در سینما»
نقد وبررسی چند فیلم ایرانی جدید توسط سعید مستغاثی
نقد وبررسی ابعادشخصیت مرد درسینمای ایران/بررسی\تسویه حساب\
نقد و بررسی انیمیشن ظهور نگهبانان/ rise of guardian
مروری بر فیلم های بازگوکننده جنایات صهیونیسم غاصب درفلسطین اشغال
حقیقتاچرارسانه های آمریکایی نسبت به ایران،اینقدر کینه جو هستند؟!
هالیوودوبازنمایی محرف تاریخ واندیشمندان ایرانی-نقدفیلم پزشک
بررسی سینمای اسراییل[غاصب]:شرق،غرب وسیاست بازنمایی
آشنایی با الکس جونز اندیشمند و منتقد ومستندساز آمریکایی...
[عناوین آرشیوشده]