سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گاف های پایان ناپذیر صدا وسیما

سؤالات زیادی ذهنم را مشغول کرده بود که چرا آن پیر جماران آن انسان روشن ضمیر، از صدا و سیما تعبیر دانشگاه را بکار می بردند. جوابم را گرفتم که چون در آن مراکز علمی دو ویژگی وجود دارد که در صدا و سیما باید چنین باشد: 1- دریافت روشنایی علم ودانش از طریق اساتید مختلف2- بهره مند سازی انسانهای مستعد یادگیری بدون درنظر گرفتن قومیت،گرایش و غیر آن که هرکدام با عدالت درس آموز ی خویش را از اساتید فرا می گیرند،اما متاسفانه این رسانه ملّی که می بایست رعایت توازن و عدالت را کند این خصیصه اسلامی و انسانی را رعایت نمی کند و ما سوتی های صدا وسیما را از دهه فجر سال 87 تا عید 88 پیگیری کرده تا به یک قضاوت رسیدیم که باید در صدا و سیما عزل اساسی انجام گیرد.

در دهه فجر ناجوانمردانه زیبا ترین و شیرین ترین روزهای انقلابمان را جولانگاه چهره های حزبی و مخالف دولت اسلامی کرده بود و ظاهرا این نهضت همچنان ادامه خواهد یافت تا هر چه میخواهند بگویند وباکی هم برایشان نباشد مثلا در یکی از برنامه ها درشبکه یک برنامه نقره وقتی مهمان برنامه جناب آقای محمد علی نجفی کارگردان سریال سربداران شرکت داشت این آقا در جواب اولین سئوال مجری بدون هیچ ارتباطی بحث را به آقای میرحسین موسوی کشاند و در ضمن تعریف از ایشان وتوهین تلویحی به رئیس جمهور اسلامی ایران ،میرحسین موسوی را بهترین گزینه برای ریاست جمهوری معرفی کرد و ایشان را شایسته این جایگاه دانست شاید دیده باشید در این ایام که به بهانه تعریف خاطرات دوران مبارزه هر که مخالف دولت بود فرصت پیدا کرد که به صدا وسیما بیاید و با تعریف خاطره چنین القا کند که فقط ما بودیم که زحمت کشیدیم و حالا حق مارا احمدی نژاد غصب کرده است آیا فقط انقلاب را این چند نفر انجام داده اند؟ و کسان دیگری در این میدان بزرگ نقش نداشته اند انصاف کجا رفته است؟ یا یکی از سوتی های دیگر صداو سیما این است که یکی ازکارشناسان تاریخی اخیرا گفته است که از نظر من انفجار سینما رکس آبادان در سال 1356 کار ساواک نیست در حالی که از مسلمات تاریخ انقلاب ما، دست داشتن سازمان مخوف ساواک در امر انفجار سینما رکس آبادان بوده است به هر حال باید گفت زوار صدا وسیما از سوتی دادن ها در رفته به راستی چه باید کرد ؟آیا مسئولان وظیفه ندارند جلوی حجم گاف های بجا و نابجای صدا و سیما را بگیرند؟

اما بگذریم که همه اینها سوتی بود و اتفاق! و شاید غرض و مرضی در کار نیست اما فراتر از این موضوع در دهه فجرسال گذشته برنامه ای اتفاق افتاد و آن این بود که کسانی که باید مطرح بشوند، نشدند وکسانی که نباید مطرح بشوند، مطرح شدند.  مثلا آیا شهید مطهری رئیس شورای انقلاب وقت هیچ نقشی در انقلاب نداشت؟ آیا در کنار امام نبود؟آیا تئوریسین انقلاب نبود؟ چرا در برنامه های فجر سال گذشته از شهید بهشتی و مطهری نامی برده نمی شد و اگر هم برده می شد گذرا و بدون تحلیل ازآن عبور داده میشد! آیا مغز متفکر جهان اسلام فیلسوف بزرگ آیت الله مصباح یزدی هیچ نقشی در مبارزات حق طلبانه ملّت سلحشور ایران نداشته است که یک بار هم در این ایام، مصاحبه ای و نشستی با این مرد بزرگ انجام نگرفته است؟؟!!!

نکند آقایان شبهات هتاکانی که چندین سال تبلیغ کرده اند که آیت ا... مصباح در مبارزات نبوده است مورد مقبول واقع شده است؟! در حالی که به قول آقا مرتضی تهرانی که می فرمودند استاد ما در قبل از انقلاب دائما از دست ساواک فراری بود و به مدرسه حقانی نمی آمدند یا مثلا حضور بسیار پررنگ آیت ا... یزدی بر همگان مشهود است چرا و چرا ؟؟! در حالی که بعضی از افراد مطرح در دهه فجر انقلاب سال گذشته با اینکه نقش مهمی در انقلاب نداشتند به طور متوالی در شبکه های مختلف از‌آنان به عنوان صاحبان انقلاب نام برده می شد و این خطر بزرگی است و از جهتی دیگر در دهه فجر سال گذشته حجم اطلاعات وداده های انقلاب بدون تحلیل کار پسندیده ای نبود زیرا که می بایست اطلاعات انقلاب که به مردم داده می شود جهت دار و هدفمند انجام می شد در حالی که فقط اطلاعات خشک و خالی و غالبا بدون پردازش وتحلیل!درحالی که مردم امروز بسیار باهوش و با اطلاعات بالا زندگی می کنند و از این نهاد رسانه ای توقع این است که همانطور که در جریان غزه با حرکت بسیار عالی امپریالیزم خبری را در هم شکست و در پی هر خبری،تحلیلی صورت می گرفت در این مورد انقلاب هم انجام می گرفت.
از سوتی های دیگر صدا وسیما در ایام نوروز سال 88 اگر دقت کنیم:
اگر به آرم شبکه دو در مورد نامگذاری سال توسط مقام عظمی ولایت توجه کنید کلمه متمایز شده بیانگر همه چیز هست! از اینکه بگذریم در روز عید حرکات زیبای دیگری وجود داشت که قابل بیان است، آقای محمد اصفهانی به صورت زنده با گروه کر خود آواز فرمودند! البته گروه کر ایشان شامل تعدادی از عزیزان خواهر و برادر و البته از نوع محجبه بود که شوربختانه تصویر بردار عزیز علاقه عجیبی برای موج رفتن روی صورت خواهران عزیز داشت تا برنامه هر چه بیشتر شبیه یک شو به نظر آید!شاید تصویر بردار خانم بودندواشکال شرعی نداشته!!
برنامه کلاه قرمزی و پسر خاله و پسر عمه زا! هم امسال ساعت20 مهمان خانه های ماست. طبق معمول تعدادی افراد خوشنام و خوش... بی خیال این خوش ها! مهمان این برنامه فاخر هستند، از خاله باران تا امین حیائی و آتیله پسیانی و ... جالب اینکه در پس دیالوگ های مجری و عروسک ها نکات جالبی وجود دارد، جایی که پسر خاله به مجری گوشزد میکند"بچه هایی هستند که لباس نو ندارند، آجیل و شیرینی ندارند!" البته باز جای شکر داره که این برنامه برای خردسالان تهیه شده وگرنه خدا باید به داد ما می رسید با این سیاه نمایی ها! عجیب است و جای سوال است که حضور خانم کوثری بعد از چند سال دوری از رسانه ملی با لابی پدر گرام بوده یا ...

اما جالب می شود زمانی که بدانیم در فیلم ماه عسل که مابین ساعت21 الی 11:30 از شبکه2 پخش میشود از چهره های خوشنام تری چون "خاطره حاتمی" هم استفاده می شود! ایشان در دو فیلم قبلی خود که من در خاطر دارم "گرگ و میش و قرنطینه" دست به کارهای محیر العقولی زد که با معیارهای ما خیلی جور در نمی آید، تیم سازنده فیلم قرنطینه با یک حرکت موزیانه داستان فیلم را بهانه کرده و سر این عروسک خیمه شب بازی را از بیخ تراشیدند تا نشان دهند پیاده نظام ناتوی فرهنگی در بطن جامعه هنرمندان ما غوغا می کند اما گوشی برای شنیدن نیست تا این فریاد رسا را پذیرا باشد و پاسخ متناسب را به آنها بدهد.

در زمان اصلاحات برانداز این حرکت یک امر عادی برای شکستن قبح حجاب بود اما در دولت عدالت و امید چرا باید به اینگونه فیلم ها مجوز پخش یا حتی ساخت داده شود ؟! در حالی که دختران محجبه ترکیه و فرانسه برای مصون ماندن از گزند پلیس ها کلاه گیس بر سر میگذارند در کشور ما برای شکستن قبح حجاب سرشان را از بیخ مثل گوسفند میتراشند و مسئولین هم در خواب غفلت مثل همیشه کیف میکنند که سینما دوباره احیا شده و روند رکود بازارش متوقف شده ! چگونگی ورود این بازیگران در سیما سوال برانگیز بوده و هست .بگذریم، داستان فیلم از بازیگران نامدارش جالبتر است ، این خانم می خواهد سر خاطرخواه سابقش را به خاطر پول گول بمالد و جای سوال است که چگونه این نوع فیلمنامه ها تبدیل به فیلم میشود؟فیلم هایی بی محتوا و کم ارزش در تعارض کامل با عرف جامعه چگونه به این راحتی بر روی آنتن میروند و بازیگران آنها از سیمای ملی سکوی پرتاب برای معروف شدن خود استفاده کرده و بعدا طلبکار آن سیما هم میشوند که چرا دیگر آنها را ساپورت نمی کند؟

اگر صدا و سیما یک رسانه ملی است و احتمالا از بودجه بیت المال خرج می کند، لطف کنند شفاف سازی کنند چه مقدار پول صرف این سریال ها میشود ؟! شبکه سه شاهکار شاهکار های خود را در روز عید ارائه داد. فرزاد حسنی به عنوان یک مجری با کت و شلوار طلایی و زیر ابروهای حنایی میزبان خانه های ما بود تا وقت تحویل سال، کسی یکوقت خدای نکرده به سراغ وسایل دیگری چون ریسیور نرود! استفاده از مهمان های ویژه ای چون محسن یگانه فرزند شهید یگانه ! احسان خواجه امیری \"لابد پدر طاغوتی ایشان هم جدیدا مرحوم شده یا اگر شد باید جزء شهدا به حساب آید آقای طناز معروف "خلیل جوادی" و فیض بردن از شعر زیبای ایشان در جایی که بسرودند: دور فردوسی رو چند نفر گرفتند"چهار شنبه سوری" ریشش رو سوزندند!!! البته خنده دار بود وقتی ایشان در قسمتی از شعر خود جوان هایی که زیر ابروی خود را برمی دارند و موی خود را مشک میکنند به سخره گرفت و دو مهمان دیگر بعلاوه جناب حسنی قیافه ای دیدنی پیدا کردند!
اما آزار دهنده ترین صحنه ها وقتی بود که پخش شبکه و تهیه کنندگان آن? تصاویر شهدا و مقام معظم رهبری را با صحنه های احسان خواجه امیری که در دل ابر و رقص نور به عالم خود بود! میکس کردند تا یکوقت کسی نگوید این چه وضعیه؟
اما شبکه پایتخت ! "نمیدانم در روزگاری که از واژگونی تاج و تخت بیش از سه دهه می گذرد چه اصراری وجود دارد از اسم پایتخت بجای تهران استفاده شود" آره شبکه پنج سیما یعنی شبکه تهران در روز عید از یک از تعداد زیادی بازیگر دعوت به عمل آورده بود تا آمار بازدیدکنندگانش دچار افت نشود و خود را در بالانس با دیگر شبکه ها بالا نگه دارد.
کارنامه درخشان سیما با پخش تعداد زیادی فیلم روز دنیا و البته هالیوودی درخشان تر میشود تا این سوال چون پتک بر سر ما فرود آید که شعار مرگ بر آمریکا را قبول کنیم یا دم خروس را؟ اصلاح الگوی مصرف باید از فرهنگ و الگو های فرهنگی شروع شود .آیا وضعیت فرهنگ و هنر همچنان در مظلومیت باقی خواهد ماند؟ آیا این ویروس ها و میکروب های خطرناک با زدن هزاران شعبه دیگر وتکثیر خود کثیفشان، آینده فرزندان ما را در باتلاق تباهی فرو خواهند برد؟ خوب است کسانی که به نقد بی رحمانه دولت اعتقاد دارند و از پخش یک مستند مربوط به سفرهای استانی رئیس جمهور طفره میروند کارنامه این چند سال زعامت خود را بر صدا و سیما به مردم ارائه دهند ? بگویند که با تبلیغات ثانیه ای ??? هزار تومان و بودجه هشت برابر شده چه کرده اند ؟ بودجه ای که در زمان لاریجانی در نهایت خود به ?? میلیارد تومان رسید اما در زمان این عزیزان به ??? میلیارد تومان هم افزایش پیدا کرد. آیا ما به عنوان جزئی از ملت حق نداریم از این مسائل سوالی کنیم ؟ اگر داریم پس خواهشمند است جوابی در خور شان ملت شریف ایران بدهید.
اما برای آنکه ملت اسلامی ایران ما را مذمت نکند که در کنار بودجه های کلان صدا وسیما که از بیت المال تهیه می شود وباید به وظیفه خویش عمل کند اما به خاطر غفلت یا تغاقل صدا وسیما انتقادهای علما و مراجع بزرگوار را در این مقوله به عنوان شاهد ومستند در ساحت و عرصه فرهنگی میآوریم که فرهنگ حاکم بر صدا و سیما به گونه ای اقتضا می کند که باید نهضت اصلاحی بر اساس تفکر ولایی ولایت فقیه در صدا وسیما شکل گیرد وپایه تمدن بزرگ اسلامی را بر اساس رسانه طراحی گردد البته به مسئولان صدا وسیما باید گفت اگر شعار عبور از احمدی نژاد را در سر بپرورانید وبا ظرافت های تبلیغی و رسانه ی بخواهید مردم را متوجه مسائل خاص خود کنید نتیجه آن خواهد شد که از خود عبور خواهید کرد:هر چند مردم در راهپیمائی عظیم 22 بهمن سال گذشته طبق خبر، خبرگزاری آلمان که گفت ایرانیان برای همبستگی با دولت اسلامی در راهپیمایی میلیونی شرکت کردند وباید بدانید این دست و پا زدن شما کاری از پیش نخواهد برد و چه بهتر است با حرکت توفنده مردمی در جهت پاکیزه حمایت از دولت اسلامی هماهنگ شوید زیرا که قطار انقلاب به سوی هدف غایی در حرکت است و متوقف نخواهد شد و باید باورمان شود که از طلوع فجر گذشتیم و به طلوع آفتاب ظهور نزدیک شده ایم پس خودتان را بیش از این اذیت و آزار ندهید که انتخابات سال 1388 به مانند راهپیمایی سال گذشته 22 بهمن ،دولت اسلامی با قدرت دو چندان به عرصه ظهور خواهد رسید و مردم طعم شیرین حاکمیت انسانهای صالح را بیش از پیش خواهند چشید.

مستندات گله مندی بزرگان از صداو سیما در ساحت فرهنگ اسلامی:

رهبر انقلاب در دیدار روز پنج شنبه با ذاکران اهل بیت به مناسبت میلاد حضرت زهرا سلام ا... علیها به شکل بی سابقه ای از صدا و سیما انتقاد کردند. (16تیر 1386)
حضرت آیت ا... سبحانی از بدحجابی در صدا و سیما انتقاد کرد و افزود : در حالی که نیروی انتظامی طرح مبارزه با بدحجابی را در کشور اجرا می‌کند، افرادی در سیما حاضر می شوند که موازین اسلامی را رعایت نمی‌کنند و این با برنامه‌ها و سیاست‌های کشور هم‌خوانی ندارد.(3خرداد 1386)
حضرت آیت ا... مکارم شیرازی از حرکت رسانه ملی به سوی سکولار شدن اظهار نگرانی کرد.متاسفانه امروز رسانه ملی به سمت سکولار شدن حرکت می کند و عقایدی در این رسانه لانه کرده اند که آهسته و بی سر و صدا، تلویزیون را به سمت سکولار جهت می دهد و این هشداری جدی برای مسئولان است. در روزهای اخیر شاهد برنامه هایی هستیم که بعضی از هنرمندان دوران طاغوت را در سیما به عنوان الگو مطرح و به بینندگان معرفی می کنند و این بانظام ارزشی ماناسازگار است.(3خردادماه 1386)

 http://www.nahalnews.com/f_display_art.php?id=5


نوشته شده در  چهارشنبه 88/2/9ساعت  3:33 صبح  توسط عضو گروه شهیداوینی 
  نظرات دیگران()

برای کار خاصی که داشتم مشغول تورق روزنامه های سال 1367 بودم و حوادث مهم آن سال را مرور می کردم. رسیدم به هفتم بهمن ماه آن سال. آن روزها مصادف شده بود با تولد حضرت زهرا(س) و روز زن. "کیهان" در این روز ذیل خبری، توهین رادیوی ملی را به حضرت صدیقه ی کبری(س) پوشش داده بود. آن روزها "محمد هاشمی رفسنجانی" اخوی کوچکتر رییس مجلس وقت، "اکبر هاشمی رفسنجانی"، زمامداری 10ساله ی صدا و سیمای 2 شبکه ای را برعهده داشت .....یکی از سوء مدیریتهای وی–در خوشبینانه ترین حالت- همین ماجرای توهین به حضرت زهرا(س) بود؛ ماجرا از این قرار بود که رادیوی جمهوری اسلامی ایران طی برنامه ای به نام "سلام، صبح به خیر" در گزارشی از مخاطبینش پرسیده بود که "به نظر شما الگوی امروز زنان ایرانی چه کسی است؟". اکثر مخاطبین حضرت فاطمه(س) را بعنوان الگوی خود معرفی نموده بودند اما یکی از مصاحبه شوندگان در کمال تعجب گفته بود که " الگوی مناسب زنان ایرانی "اوشین" است!".  اوشین نام شخصیت اصلی داستان سریالی ژاپنی به نام "سالهای دور از خانه" بود که آن روزها با سانسور شدید و تغییرات بنیادین در محتوای آن از سیما پخش می شد و در نسخه ی اصلی چندین قسمت از فیلم، او نقش یک "گیشا" - یعنی زنی که روزی اش را از طریق فحشاء به دست می آورد- را بازی می کرد. در این باره چیزی که خیلی دردآور بود نظر شاذ و استثنایی آن زن مصاحبه شونده نبود بلکه بدتر از آن پخش آن مصاحبه بود که به نسق اکثر برنامه های امروز صدا و سیما، "زنده" هم نبود! حضرت روح الله(ره) فردای آن روز در واکنش به این ماجرای موهن، طی پیامی رسمی و علنی بشدت محمد هاشمی را مورد عتاب قرار دادند و فرمودند:

 "آقای محمد هاشمی

مدیرعامل صدا و سیمای جمهوری اسلامی

با کمال تاسف و تاثر روز گذشته (روز شنبه 8 بهمن) از صدای جمهوری اسلامی مطلبی در مورد الگوی زن پخش گردیده است که انسان شرم دارد بازگو نماید. فردی که این مطلب را پخش کرده است تعزیر و اخراج می گردد و دست اندرکاران آن تعزیر خواهند شد. در صورتی که ثابت شود قصد توهین درکار بوده است، بلاشک فرد توهین کننده محکوم به اعدام است اگر بار دیگر از این گونه قضایا تکرار گردد. موجب تنبیه و توبیخ و مجازات شدید وجدی مسئولین بالای صدا و سیما خواهد شد. البته در تمامی زمینه ها قوه قضاییه اقدام می نماید. "  صحیفه نور ، جلد 21 : ص 76 

بعدها 4تن از دست اندرکاران آن برنامه از جمله مدیر گروه معارف، سردبیر برنامه های ویژه ی عقیدتی سیاسی، مسئول نظارت بر برنامه به 4 سال حبس تعزیری و 40 ضربه ی شلاق محکوم شدند. که محمد هاشمی در این بین خیلی پادرمیانی کرد تا این مدیران لایق(!) مجازات نشوند..... منبع:http://amaliat.blogfa.com/post-277.aspx


نوشته شده در  دوشنبه 87/2/16ساعت  7:45 عصر  توسط عضو گروه شهیداوینی 
  نظرات دیگران()

در حاشیه پخش "دروازه آتش" از سیما:
آب سرد سیما بر دروازه آتش

 مهدی نیرومنش(مستند ساز) 

شب جمعه 30/1/87 فیلم سینمایی "دروازه آتش" از شبکه دو سیما پخش شد. این فیلم که محصول کشور آلمان بود، داستان افشاگری یکی از مقامات پارلمان آلمان علیه کمپانی هایی بود که در تسلیح شیمیایی کشورهای خاورمیانه(!) شرکت داشته اند. پخش این فیلم با دوبله فارسی و بدون دخل وتصرف و بدون نقد و بررسی و توضیحات کارشناسانه، شگفتی برانگیز بود. اجمالاً به برخی نکات موجود در فیلم اشاره می شود: 

1- قهرمان فیلم که در اثنای کار ترور می شود و به سختی زنده می ماند، فقط تأکید دارد شرکت هایی در ارسال مواد شیمیایی مورد نیاز برای تولید خردل به خاورمیانه متهم اند. 

باید یادآور شد: اولاً تولید گاز خردل نیازمند هیچ ماده ممنوعه یا تکنولوژی پیشرفته  ای نیست و معروف است که در آشپزخانه هم قابل تهیه است. آنچه کمک غرب به شمار می رود، تکنولوژی پیشرفته علمی و نظامی برای تولید بمب هایی در عراق بود که مایع چسبنده خردل را به گاز تبدیل کند تا در اعماق ریه ها فرو برود. این کار با ذرات میکروسکوپی سیلیکون میسر شد. 

در ثانی، اتهام غرب برای فروش مواد سمی ممنوعه ای بود که برای تولید گازهای اعصاب، خفه کننده و عامل خون به عراق ارسال شد و از مکانیسم پیچیده ای بهره می برد. اتهام دیگر غرب، ارسال مواد سمی غیرممنوعه در حجمی بسیار زیاد به عراق بود. در یک ادعا وزارت کشاورزی امریکا موادی با عنوان تولید حشره کش به عراق فرستاد که مجانی بود و تحت عنوان کمک به کشورهای جهان سوم برای تولید مواد دفع آفات نباتی ارسال می شد. اما با این میزان ماده، برای 200 سال دنیا امکان تولید حشره کش وجود داشت. 

نکته سوم اینکه این فیلم نه تنها عنوان خردل را برگزیده بلکه ارسال آن به عراق را اعتراف نمی کند و فقط ارسال به خاورمیانه را مطرح می کند که می تواند به معنی ارسال به ایران هم باشد. در حالی که از اواسط جنگ تحمیلی مأموران سازمان ملل هرگز نتوانستند ادعای دروغین ریم صدام مبنی بر تولید سلاح شیمیایی در ایران را ثابت کنند. 

2- حرف اصلی فیلم دروازه آتش آن بود که اگر شرکتی در ارسال مواد شیمایی در آلمان خطایی کرده (البته آلمان شرقی و کمونیست ها)، اکنون ننگ ترور این مقام آلمانی و بقیه جنایت ها بر پیشانی عوامل آلمان شرقی سابق است. این ادعا مرا یاد مصاحبه پروفسور هندریکس بلژیکی انداخت که در مصاحبه تلویزیونی با من اصرار داشت کمک آلمان به عراق در تسلیح شیمایی را به کمونیست ها منعطف کند و می گفت ای کاش دیوار برلین برچیده نمی شد! زیرا الآن کمونیست ها در تمام اروپا پخش شده اند. به فرض اینکه ادعای ایشان درست باشد و جرم تسلیح شیمایی عراق بر عهده بلوک شرق باشد، پس دادگاه شهر دارمشتاد آلمان علیه شرکت کارل کورب در فرانکفورت چه می شود، رسوایی دولت بوش پدر و سخنرانی نماینده کنگره امریکا، هنری گونزالس و دادگاه محکومیت شرکت انگلیسی امریکایی ماتریکس  چرچیل و کمک مالی امریکا از طریق بانک و کتابهای افشاگرانه کنت تیمرسن و  لرد نلسون در مورد استاد کمک غرب به تسلیح شیمیایی رژیم صدام چه می شود و انبوه مقاله وپژوهش و مصاحبه و سند که در اینترنت وجود دارد و تیتر روزنامه گاردین که می نویسد: چه کسی صدام را تسلیح شیمایی کرد؟ خود ما! چیست؟ و آیا اگر یک سند دال بر کمک شوروی سابق در تسلیح شیمایی صدام وجود داشت؛ غرب از ارائه خودداری می کرد؟ جز این نیست که دنیای غرب برای تطهیر خود از این ننگ بزرگ انگشت اتهام را سمت دشمن دیرینه می گیرد؟ پاکترین و منزه ترین شخصیت فیلم، رئیس پلیس آلمان است که دائم می پرسد: "دروازه آتش" یعنی چه؟ گویی در آن سالها که شرکتهای آلمانی و غربی برخلاف قوانین بین المللی، مواد اولیه و تکنولوژی تولید سلاح کشتار جمعی و شیمایی به عراق می فروختند، ایشان نبوده اند و رسوایی دخالت، اطلاع و مشارکت مقامات سیاسی آلمانی غربی در این رسوایی به فراموشی سپرده شده است. 

3- قهرمان فیلم "دروازه آتش" در انتهای فیلم می گوید: "ارسال مواد شیمایی ممنوعه به خاورمیانه با دموکراسی غربی سازگار نیست." عجیب است که غرب و آلمان برای? تطهیر خود چنین فعالیت وسیع رسانه ای راه انداخته و در حالی که اخبار اینترنت و مستندان مکتوب مالامال از اسناد و کمک غرب به تسلیح شیمایی صدام است به قالب فیلم داستانی روی می آورد و کشور ما که بزرگترین قربانی سلاح شیمایی در جهان و در طول تاریخ است، حتی یک گام برای اعلام مظلومیت خود بر نمی دارد. 

سال گذشته مصاحبه ای را که هنری گونزالس، نماینده سابق کنگره امریکا در آن به افشاگری علیه بوش پدر به جرم کمک به تسلیح شیمایی رژیم صدام و کمک مالی فراوان و ارسال تکنولوژی ممنوعه به عراق، پرداخته بود را با هزینه شخصی ترجمه و تنظیم کردم، اما هیچ روزنامه ای حاضر به چاپ آن نشد. جای شگفتی و تأسف است که رسانه های داخلی چنین در خواب زمستانی سر زیر برف دارند و رسانه های غربی، چه جسورانه به دنبال تطهیر چهره خود از ننگ جنایت بشری هستند.  منبع:http://www.rajanews.com/News/?27579


نوشته شده در  یکشنبه 87/2/8ساعت  2:11 صبح  توسط عضو گروه شهیداوینی 
  نظرات دیگران()

مشکل بی سوادی منتقدان پر ادعایی که نقد محتوایی را بلد نیستند...

خیلی جالب است همین الان شبکه خبر دارد در مورد فیلمهای سینمائی صحبت میکنند. امیدوارم نام ایشان را درست نوشته باشم بهر حال برایم بسیار جالب بود که معیار ایشان در مورد فیلمها فقط پول بود که فلان فیلم چند میلیون در اورده و .............چقدر پول در اورده اند.متاسفانه در مورد محتوای فیلم ها در نقد فیلم های معمول سخنی در کار نیست. درست به سبک امریکائی ها که معیار انها هم محتوایی نیست. هنر سینما نیست. هنر بازیگر نیست. فقط دلار است و من هر روز بیشتر همه فرهنگ امریکا را در ایران میبینم. در بسیاری موارد نه فقط سینما.

 شعار غلط شبکه خبر...

من نمیگویم که مردم باید بگویند مرگ بر این یا ان ولی شما نمیتوانید مرتب از مردم بخواهید بگویند مرگ بر امریکا ولی تمام سیستم و راه و روش توسط مسئولان در مملکت مو به مو کپی شده از امریکا باشد! به این میگویند ریا کاری مردم را سرگرم کاری کردند و خود مشغول کاری دگر شدن جالب است که شبکه خبر در این تقلید تا جائی رفته بود که مرتب این جمله را برای تبلبغ تکرار می کرد .این شبکه خبر است این درست ترجمه جمله ای است که سی ان ان مرتب میگوید. بدین شکل دیس ایز سی ان ان!؟  و واقعا خجالت اور بود که کسانی به این شکل تقلید کنند و حتی نقطه ائی را هم عوض نکنند که ما بسیار اعتراض کردیم مدتی است که خدا را شکر دست ازخود را مسخره کردن بر داشته اند.

ضعف بیش از حد برخی سریال ها....

سریال های صدا وسیما بعضا بدتر و بی محتواتر شده است. من نمیدانم به چه مناسبت در اکثر فیلمها و سریالها مردان ایرانی را احمق وتنبل و فرومایه ومفت خور معرفی میکنند اگر قرار است حق زنان گرفته شود این کار با کوبیدن مرد ایرانی برای زنان گرفته نمیشود این مسئله بسیار عمدی وبا جدیت صورت می گیرد. چرا من نمی دانم. امیدوارم سینمای ما به بدبختی زمان قبل از انقلاب کشیده نشود که شاهکارش فیلمهای شوهر پاستوریزه ویا سه نخاله و عروس فرنگی بود که حالت تهوع به انسان دست میداد که عکسهای انها را ببیند. چه برسد به اینکه برود و انها را نگاه کند. من که قبل از انقلاب پای خود را به سینما برای دیدن قیلم های اعلاحضرتی نگذاشتم.باید کاری کرد که به فضاحت گذشته بر نگردیم ما نگران هستیم چون انگار سینمای ما در ان مسیر گام بر میدارد وکسانی دارند ما را دوباره به دیدن فیلمهای نکبت هالیودی ارام ارام عادت میدهند .به قول اقای دکتر عباسی روش فرانسوی پختن قورباقه را دارند در مورد ما اجرا می کنند .

• در نقد فیلم باید هشیار بود. کسانی را که شمشیر را از رو می بندند با آنها مشکلی نمی توان داشت اما در فیلم هایی که به اشکال مختلف می خواهند آبرو و حیثیت برای آمریکا بخرند آنها باید نقد شوند. برجم آمریکا برجم تجاوز و استعمار است . هر ستاره آن نشان دهنده نابودی ملت و کشوری است . اگر کسی هنرمند باشد و شرافتمند باشد باید اول از همه لگد به این برچم بزند و آن را زیر سیوال ببرد. ما نباید فراموش کنیم هر کسی از زوایه خودش به مخالفت می بردازند و تحلیل این مسیله بسیار مهم است که معیار اصلی جه باید باشد . بقول حافط ای خوشا گرمحک تجربه آید به میان      تا سیه روی شود هر که در او غل باشد. با این فرمول تمام کسانیکه دم از انسانیت و شرافت می زنند با حمایت و یا حمایت نکردن به موقع خود سیاه روی میشوند. کاملا مشخص میشود چه کسانی به فکر زحمتکشان هستند و چه کسانی فقط می خواهند از محرومین دنیا برای هویت کاذب خود نقابی درست کنند. !!!!!!


نوشته شده در  شنبه 86/4/2ساعت  3:54 صبح  توسط عضو گروه شهیداوینی 
  نظرات دیگران()

 
آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی نسبت به نفوذ تفکرات سکولار در صدا و سیما به مسئولین این رسانه هشدار دادند.
به گزارش شیعه نیوز به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار اعضای برگزاری همایش رسانه، تلویزیون و سکولاریسم با اشاره به نقش تلویزیون در ایجاد تحولات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی نسبت به عملکرد این رسانه انتقاد کرده و اظهار داشتند: هر چند در سالیان اخیر برنامه‌های دینی و مذهبی در تلویزیون گسترش یافته ولی کسانی در آنجا لانه کرده‌اند تلویزیون را به سوی سکولاریسم سوق می دهند. معظم‌له افزودند: در حالی که نیروی انتظامی با تمام توان برای ارتقاء امنیت اجتماعی و مبارزه با مفاسد اخلاقی و بد حجابی فعالیت می کند، متأسفانه در تلویزیون شاهد چهره های بسیاری بدی هستیم، بگونه‌ای که سراغ بازیگران زمان طاغوت نیز رفته‌اند و این عملکرد با روح و نظام ارزشی ما نمی‌سازد.
ایشان با اشاره به هراس و وحشت غرب از افزایش روح اسلام خواهی ملل مسلمان، توطئه شوم دشمنان در تضعیف مبانی دینی و اعتقادی کشورهای اسلامی را ترفندی برای سیطره آنان بر جهان دانسته و تصریح کردند: اگر کسی دین و مذهب خاص خود را در مسایل سیاسی و اقتصادی دخالت دهد و در مقابل زیاده خواهی غرب بایستد، با تفکر سکولار به او حمله می‌کنند. این مرجع تقلید یادآور شدند: غرب زمانی دموکراسی را می‌پذیرد که با منابع او هم خوانی داشته باشد، اما هر جا با آنها موافق نیست، دموکراسی را تعطیل کرده‌اند. ایشان با نفی ماهیت سکولار بودن تلویزیون بیان داشتند: در دنیا تلویزیون غالبا در دست سکولارهاست و استفاده سکولاری از آن می‌کنند و به تدریج این تفکر و باور را نیز به دیگر کشورها منتقل کرده‌اند، در حالیکه طبیعت تلویزیون به هیچ وجه سکولار نیست و ابزار انفعالی است که به صورت مشترک مورد استفاده قرار می‌گیرد. آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی با اشاره به اهداف غرب مبنی بر بهره گیری از تلویزیون به عنوان یک رسانه ارتباط جمعی گفتند: غرب برای رسیدن به اغراض سیاسی و اقتصادی از این رسانه استفاده می‌کند و تابع بینندگان است و منافات داشتن برنامه های آن، با اصول اخلاقی و الهی برای آنان مهم نیست.
در ابتدای این دیدار مسئول برگزاری این همایش با بیان اهداف برگزاری آن گفت: این همایش به منظور بررسی ریشه‌های غیر دینی تلویزیون و تأخیر خاستگاه این رسانه و بررسی هویت تلویزیون برگزار خواهد شد. حجت‌الاسلام صادقی با ارائه گزارشی از مراحل برگزاری این همایش اظهار داشت: مرکز پژوهشهای اسلامی صدا و سیما به عنوان متولی و پشتیبان فکری و اندیشه‌ای و دینی این رسانه از دو سال قبل اقدام به تشکیل گروه‌های متعدد علمی برای بررسی جایگاه دینی و نیز تأثیر سکولاریسم در صدا و سیما و جامعه نمود. وی با تأکید بر نقش حوزه‌های علمیه در ترویج مبانی دینی گفت: در حوزه‌های علمیه باید تئوری پردازی در عرصه‌های مختلف گسترش یابد و بتوانیم به تدریج به نظریاتی که در شأن جمهوری اسلامی برای این رسانه ملی است برسیم. /منبع خبر: مرکز خبر حوزه علمیه

نوشته شده در  چهارشنبه 86/2/26ساعت  4:1 عصر  توسط عضو گروه شهیداوینی 
  نظرات دیگران()

من کار خودم را میکردم و تلویزیون هم کار خودش را! رگباری تبلیغات پخش می کرد، پشت سر هم. من هم بی توجه به تلویزیون مشغول تورق روزنامه بودم تا اینکه موزیک پایانی پیامهای بازرگانی نواخته شد و دل ما را شاد نمود! بعد از آن انیمیشن شرکت گاز پخش شد. هر وقت این انیمیشن نمایش داده می شود خیلی ناراحت می شوم و این ناراحتی هم علت دارد. کاملا معلوم است که این برنامه رنگ کارشناسی فرهنگی یا مذهبی را هم به خود ندیده است.

در این انیمیشن با 3 گونه از مردم جامعه روبرو هستیم:

1. آقای مهندس و همسرش که شهرنشین هستند و نماد افراد با شعور و متمدن جامعه محسوب می شوند.

2. آقای موسوی و همسر و پدر و فرزندش که سمبل خانواده های کوچ کرده از روستا را تشکیل می دهند و فهم و شعورشان بخاطر همان ذات دهاتیشان آن چنان بالا نیست ولی شهر نشینی رگه هایی هر چند کمرنگ از تمدن را در آنها ظاهر ساخته.

3. برادر آقای موسوی(آقا یحیی) و همسر و فرزندانش که از قدیم روستانشین بوده اند، نماینده قشر جاهل و با درک و فهمی بسیار پایین هستند

این انیمیشن تقریبا از همه کانالهی تلویزیون پخش می شود و الحمدلله این روزها هم که مردم روستایی حتی اگر آب ندارند حداقل 3 کانال تلویزیونی را دارند! و مطمئنا مردم روستاهای مختلف این انیمیشن را دیده اند و با مرور و یادآوری برنامه های متعدد سیما که در آنها مانند این انیمیشن، روستاییان را به سخره می گیرند، کم کم این باور در آنها ایجاد می شود که روستانشینها افرادی عقب افتاده و نادانی هستند که شعور و مدنیت را بایستی از شهری ها یاد بگیرند در حالیکه در عالم واقع بسیاری از ساکنان شهرها گرفتار انواع و اقسام بیماری های روانی هستند؛ بطوریکه اگر کمی دقیقتر به مردم شهرها نگاه کنیم به آمارهایی باور نکردنی از تعداد مجانین یا افراد دچار اختلالات روانی در شهرها می رسیم و در مقابل اکثر مردم روستا بخاطر دینداری و نیز آرامش حاکم بر روستا بخاطر دور بودن از شهرها و سطح توقعات پایین زندگی آرام و بی دغدغه ای را سپری می کنند و اگر این "دروغ بزرگ" را که مردم روستا عقب مانده اند و شهری ها متمدن را رسانه ملی و دیگر تریبونها اینقدر ترویج نکند این آرامش مستدام خواهد بود.

نمونه این برنامه های تحقیر آمیز از رسانه ملی زیاد پخش شده و بیشتر این برنامه ها در قالب سریالهای طنز به تصویر کشیده شده اند. طنزهایی مثل "پاورچین"، "شبهای برره"، "باغ مظفر" که ساخته های تنها یک کارگردان است و اتفاقا مخاطبان بسیار زیادی را هم به خود جلب کرد را از یاد نبرده ایم که در همه آنها شخصیتهایی چون "داوونه"، "شیرفرهاد" و "قل مراد" تصویر یک فرد روستایی را بسیار مخدوش می

ساختند.       

  نتیجه این سبک برنامه سازیها آن است که بشدت در اذهان ساکنان روستا احساس تحقیر و نیز انزجار از خود و روستا و فعالیتهای منحصر به روستا مانند کشاورزی و دامداری، بارور می گردد و فرد روستانشین برای پاک کردن این احساس و نیز یافتن هویت جدید روی به مهاجرت به شهرها می آورند و در نتیجه هر روز و هر روز از تعداد گندم کارها و سبزی کارها و شالی کارها کم می شود و به تعداد سیگار فروشها و دستفروشها و مسافر کشها افزوده می شود. سخن به گزافه نگفته ایم اگر بگوییم تاثیر این عوامل در مهاجرت روستاییان به سمت شهرها بمراتب بیشتر از فقر اقتصادی است. بی پولی را با راههای مختلفی-اعم از حلال و حرام- می توان جبران کرد اما بی هویتی را خیر. منبع: خاکریزیسم

                                      


نوشته شده در  پنج شنبه 86/2/20ساعت  5:58 صبح  توسط عضو گروه شهیداوینی 
  نظرات دیگران()

<      1   2   3      

لیست کل یادداشت های این وبلاگ
سواد رسانه ای درحوزه:تحلیل و برررسی شبکه های اجتماعی و موبایل
معرفی تفصیلی کتاب «اسطوره های صهیونیستی در سینما»
نقد وبررسی چند فیلم ایرانی جدید توسط سعید مستغاثی
نقد وبررسی ابعادشخصیت مرد درسینمای ایران/بررسی\تسویه حساب\
نقد و بررسی انیمیشن ظهور نگهبانان/ rise of guardian
مروری بر فیلم های بازگوکننده جنایات صهیونیسم غاصب درفلسطین اشغال
حقیقتاچرارسانه های آمریکایی نسبت به ایران،اینقدر کینه جو هستند؟!
هالیوودوبازنمایی محرف تاریخ واندیشمندان ایرانی-نقدفیلم پزشک
بررسی سینمای اسراییل[غاصب]:شرق،غرب وسیاست بازنمایی
آشنایی با الکس جونز اندیشمند و منتقد ومستندساز آمریکایی...
[عناوین آرشیوشده]