سفارش تبلیغ
صبا ویژن

افزایش نوزده میلیون دلار برای سال2012، بودجه767میلیونی آمریکا برای تبلیغات خارجی!

 آمریکا در راستای سیاست خارجی خود و با هدف افزایش سیطره رسانه ای، بودجه ای 767 میلیون دلاری را به شورای مدیران پخش برنامه های بین المللی اش(BBG) اختصاص می دهد. اگر هر دلار را حدودا معادل هزار و پنجاه تومان بگیریم، عددی حدود 770 میلیارد تومان می شود!


 
به گزارش خبرنگار مشرق، در بودجه درخواستی اوباما برای سال مالی 2012 که دیروز به کنگره فرستاده شد 767 میلیون دلار به شورای مدیران پخش برنامه های بین المللی (BBG) اختصاص داده شد که این رقم نسبت به سال مالی 2011، 5/2 درصد افزایش یافته است.
این بودجه درخواستی از اهمیت پخش برنامه های بین المللی آمریکا برای مخاطبان مهم و همچنین زیرساختهای تکنیکی برای انجام عملیاتهای مدرن چندرسانه ای حکایت می کند.
والتر آیزاک سان، رئیس شورای مدیران پخش گفت:« شورای مدیران پخش همچنان به مدرن سازی پایگاههای ارتباطی خود ادامه می دهد تا بتواند در قرن 21 موثر واقع شود. همچنان که بازبینی استراتژیک پخش بین المللی آمریکا را ادامه می دهیم در جستجوی نوآوری و اصلاحات بیشتری هستیم تا بتوانیم از عهده چالش ماموریتمان برآییم.»
بودجه درخواستی سال مالی 2012 همچنان صرف عملیاتهای شبکه های این شورا از قبیل صدای آمریکا، رادیوی اروپای آزاد، رادیو آزادی، رادیو و تلویزیون مارتی، رادیوی آسیای آزاد، و شبکه های پخش خاورمیانه (تلویزیون الحره و رادیو ساوا) می شود که به پخش برنامه از طریق رادیو، تلویزیون، اینترنت، و سایر رسانه های جدید الظهور در بیش از 100 کشور می پردازند. شورای پخش مدیران از طریق شبکه انتقال جهانی اش سیطره رسانه ای و اطلاعاتی آمریکا ار در جهان بسط ی دهد و به کشورهایی که فاقد رسانه های مستقل هستند خبرهای همراستا با سیاست خارجی خود می رساند، مخاطبان را درگیر می کند، از طریق برنامه های تعاملی گفتگو را ترویج می کند، با مردم در جنگ و بحران ارتباط برقرار می کند، و در جهت سیاست های آمریکایی با سانسور اینترنت مقابله می کند.
بودجه درخواستی سال مالی 2012 صرف امور زیر می شود:
• گسترش زیرساختهای انتقال ماهواره جهانی
• ایجاد یک شبکه جهانی تبادل اخبار
• گسترش تکنولوژیهای رسانه ای جدید در این نهاد
• اطمینان یافتن از ظرفیتهای رفع بحران
• تبدیل صدای آمریکا (VOA) به یک پایگاه تمام دیجیتال
در بودجه درخواستی سال مالی 2012 شاهد کاهش بودجه در برخی حوزه ها هستیم. این حوزه ها عبارتند از تجدید نظر در پخش برنامه ها در چین و اجرای استراتژیهای مقرون به صرفه و بازار محور؛ قطع پخش برنامه صدای آمریکا در کرواسی؛ بهینه سازی شبکه انتقال جهانی شورای مدیران پخش؛ و افزایش بازدهی در عملیاتهای فعلی.

 http://www.mashreghnews.ir/NSite/FullStory/News/?Id=30087


نوشته شده در  جمعه 89/11/29ساعت  7:28 صبح  توسط عضو گروه شهیداوینی 
  نظرات دیگران()

 

 

وقتی هالیوود درگیر جنگ‌ها می‌شود، فیلم‌ها باید تاوان سنگینی بپردازند. قوانین هالیوود آشناست. حقیقت این است که در هالیوود فقط آدم‌های خوب برنده هستند و هنگامی که با فیلم‌های تولیدی آن سر و کار داشته باشیم، قطعاً «آدم‌های خوب» آمریکایی خواهند بود. وقایع تاریخی هرگز نمی‌توانند سد راه فیلم‌های پر فروش هالیوود قرار گیرند. برای مثال فیلم «نجات سرباز رایان بابازی بروس ویلس » را در نظر گیرید. در این فیلم گویا فراموش شده است که هفتادو دو هزار سرباز انگلیسی و کانادایی نیز در جنگ شرکت داشته‌اند. هالیوود از ما می‌خواهد باور کنیم که این نیروهای آمریکایی بودند که با رمزگشایی یک دستگاه ارسال پیام‌های رمز غنیمت گرفته شده از یک زیردریایی آلمانی، توانستند مسیر جنگ را هدایت کنند و اصلاً مهم نیست که نیروهای انگلیسی شش ماه قبل درگیر جنگ شده بودند.
اما حقایق هالیوود همیشه به این آسانی فاش نمی‌شود. برای مثال، درباره روابط عمیق میان پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) و هالیوود به ندرت سخنی گفته می‌شود. روابطی که نه تنها میلیون‌ها دلار درآمد به جیب فیلمسازان هالیوود سرازیر می‌کند و نیز ابزار تبلیغاتی مفیدی برای ارتش جهت جذب نیرو است، بلکه تاریخ را نیز در جهت اهداف واشینگتن تحریف می‌کند و در مجامع بین‌المللی چهره‌ای موجه از آن به نمایش می‌گذارد.
در برنامه‌ای تلویزیونی به نام «عملیات هالیوود» که از شبکه
SBS پخش شد، امیلیو پاکال فیلمساز به همراه دیو راب، روزنامه‌نگار و کارشناس سینما به نقد و بررسی مشاوره و کمک‌هایی که تهیه‌کنندگان فیلم‌ها از پنتاگون دریافت کرده‌اند، پرداختند.
راب که قبلاً برای مجلات «ورایتی» و «هالیوود ریپورتر» فعالیت می‌کرده در این برنامه گفت طی تحقیقات خود با پی بردن به جزئیات دسترسی آسان تهیه کنندگان و فیلمسازان به کشتی، تانک، تجهیزات، اطلاعات، پایگاه‌های نظامی، و نیز نیروها و مناطقی که جلوه‌ای بسیار واقعی به صحنه‌های فیلم‌ها می‌داد، حیرت زده شده است. گزارش او که بررسی صفحه به صفحه فیلمنامه‌هایی است که استودیوها به پنتاگون تحویل داده‌اند، به خوبی نشان دهنده نوعی تبانی براس سانسور و گنجاندن تبلیغات مورد نظر پنتاگون در فیلمنامه‌ها می‌باشد. پذیرش چنین سیستم نظارتی برای هالیوود به معنای برخورداری از کمک‌ها و همکاری پنتاگون است. و برای پنتاگون نیز به معنی نشان دادن چهره‌ای مطلوب از نیروهای خود و رفتار، دیدگاه‌ها و وطن دوستی آنها و در نتیجه توجیه وارد شدن به جنگ است.با این حال چرا پنتاگون بودجه خود را صرف صلح طلبی یا بهبود جنبه‌های نامطلوب زندگی سربازان خود نمی‌کند؟ چرا باید به فیلم «گروهان» کمک کند در حالی که فیلم «کلاه سبزها» خوشایندِ آنهاست؟
از جمله کسانی که در برنامه «عملیات هالیوود» اظهار نظر کرده‌اند، فیل‌نویس، کارگردان استرالیایی؛ فیل استراب از وزارت دفاع آمریکا؛ لارنس سویید، مورخ؛ و جوترنتو، نویسنده و رئیس «مرکز آموزش عمومی ضد جنگ» را می‌توان نام برد. همگی این افراد اتفاق نظر داشتند که در فیلم‌های مورد تایید پنتاگون دیالوگ، طرح داستان و ملیت قهرمان‌ها تغییر داده می‌شود تا تهیه کنندگان بتوانند به جنگ افزارهای پنتاگون دسترسی پیدا کنند.
برای مثال در سال 1995 در فیلمنامه اصلی و اولیه فیلم جمیزباندی «چشم طلایی» یک ژنرال نیروی دریایی آمریکا اسرار نظامی را فاش می‌کند. اما در نسخه اصلاح شده فیلم می‌بینیم که فرد خائن یک افسر نیروی دریایی فرانسه می‌باشد.
پاکال و راب به بررسی دقیق تغییرات صورت گرفته در فیلمنامه‌ها پرداخته‌اند. آنها فهرستی از اسامی فیلم‌ها و تهیه کنندگانی که با پنتاگون همکاری کرده‌اند، تهیه کرده و نشان دادند که ویراستاریان وزارت دفاع چگونه فیلمنامه‌ها را تغییر می‌دهند. جالب است که در این گزارش از فیلمسازانی که خود اقدام به سانسور فیلمنامه‌ها و همکاری با پنتاگون کرده‌اند، بیش از ویراستاران انتقاد شده است. به گفته راب او در مبارزه علیه این سیستم نظارتی دریافته است که تاثیر چنین تحریف‌هایی بر نسل کنونی جوانان آمریکایی هنوز مشخص نیست. چه تعداد از سربازان آمریکایی که در عراق کشته شدند، پس از تماشای این نوع فیلم‌ها تصمیم به حضور در جنگ گرفتند؟ چه تعداد از جوانان بر اثر تبلیغاتی که برای جذب نیرو در این فیلم انجام شده، جان خود را از دست دادند؟
ظاهراً تنها کاری که تهیه کنندگان برای برخوردار شدن از کمک‌های پنتاگون باید انجام دهند این است که پنج نسخه از فیلمنامه را برای تایید به آنجا تحویل دهند و سپس کلیه تغییرات پیشنهادی پنتاگون را در فیلمنامه اعمال کنند. آنگاه دقیقاً مطابق با فیلمنامه شروع به ساخت فیلم کنند و محصول نهایی را قبل از نمایش عمومی آن در اختیار پنتاگون قرار دهند. به گفته راب بسیاری از فیلمسازان هالیوود از قبیل جری براک هایمر، تام گلدنبرگ، جان وو و سایر تهیه کنندگان و کارگردانان با کمال رغبت چنین همکاری را با پنتاگون دارند. «راز کثیف هالیوود» همین است.
اما فقط فیلم‌های سینمایی هدف این سیستم قرار ندارند. سریال‌های کارتونی کودکان نیز از سانسورها و تغییرات پنتاگون در امان نیستند. اخیراً صحنه‌ای از یک کارتون که در آن هواپیمایی جنگی آتش می‌گیرد و سقوط می‌کند، پنتاگون را نگران کرده بود. از این رو خواستار تغییر فیلمنامه آن شد چرا که آنها نمی‌خواهد کودکان- سربازان آینده- ببینند که ارتش آمریکا جنگ افزارهای ناکارآمد تولید می‌کند.
جای تعجب نیست که دولت آمریکا نیز از هر آنچه پیامی مثبت از آمریکا را نشان دهد پشتیبانی می‌کند و به فیلم‌هایی چون «طولانی‌ترین روز»، «اسلحه برتر» یا «پرل هاربر» علاقه زیادی دارد. اما فیلم‌هایی از قبیل «اکنون آخر الزمان»، «گروهان» یا «دکتر استرنج لاو» به مذاقش خوش نمی‌آید. همینطور فیلم‌هایی که در آنها سربازان زخمی و مجروح، قربانیان جنگ، اردوگاه‌های اسرا یا تلفات غیر نظامیان به تصویر کشیده می‌شوند، ... این فیلم‌ها هیچ ارتباطی به آنها ندارد! اما کافیست فیلمساز با استفاده از قوه تخیل خود قهرمان فیلم را ژنرالی چهار ستاره قرار دهد. در آن صورت با مدال‌ها و جوایز متعدد بمباران خواهد شد. شاید نوشتن این در صحیح نباشد اما کارتونهای پر تبلیغی چون {دیو و دلبر وشاه زاده در خواب و غیره }از کارتون های مورد علاقه کودکان است که دارای صحنه های بسیار مستحجنانند.
برای پیمودن جاده شهرت و محبوبیت نزد سردمداران دولت آمریکا راه های دیگری نیز وجود دارد. برای مثال نشان دادن واکنش‌های عاطفی پنتاگون در زمان جنگ برای آنها بسیار جالب خواهد بود (تلویزیون انگلیس از این شیوه بسیار استفاده می‌کند.) مثلاً پیام فیلم «جنگ فویل» حول محور فداکاری و تفاهم می‌چرخد. فویل، رئیس پلیس پیر وعاقلی است که از تعقل، شکیبایی و بردباری خود برای مبارزه با خرابکاری و جنایت استفاده می‌کند. این فیلم به جای نمایش کشتار و خونریزی در میادین جنگ، ارزش‌های اصیلی را که انسان‌ها برای حفظ آنها مبارزه می‌کنند، به نمایش می‌گذارد.

منبع:http://s-m-zorro.blogfa.com/post-23.aspx


نوشته شده در  شنبه 86/4/2ساعت  4:10 صبح  توسط عضو گروه شهیداوینی 
  نظرات دیگران()

مقامات سازمان سیا در نشست اخیر خود با کمپانی‌های هالیوودی، «پل باری»، یکی از کارکنان پیشکسوت سازمان سیا، را بعنوان رابط این سازمان با هالیوود معرفی کردند...؟!؟!؟

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری آمریکایی «یونایتد پرس اینترنشنال»، در این نشست سیا از هالیوود خواست تا با تعریف کارکنان این سازمان بعنوان افراد بسیار ماهر، کارآمد و باشهامت، به این سازمان در رسیدن به اهدافش هرچه بیشتر کمک نماید. «پل گیمیج‌لیانو»، سخنگوی سازمان سیا در این نشست، بیانیه‌ این سازمان را خواند.مقامات سیا در این بیانیه اعلام کردند، برنامه نظارت مستقیم سازمان سیا بر عملکرد هالیوود و دیگر رسانه‌های آمریکا همچنان ادامه خواهد داشت. در این بیانیه‌ آمده است: برای سالیان متمادی، سازمان سیا با شرکت دادن نیروهای بااستعداد و خلاق خود در سینما، نشریات و دیگر رسانه‌ها، باعث شد تا در پروژه‌ این رسانه‌ها احساس مقبولیت و اعتبار بوجود آید و البته این برنامه تحت ریاست «مایکل هایدن» همچنان ادامه خواهد یافت تا این رسانه‌ها بالاخص هالیوود بتواند هر چه بیشتر دلاوری‌، شهامت و مهارت‌های کارکنان سازمان سیا را تعریف بنمایند. همچنین در این بیانیه آمده است که «باری» بعنوان نماینده سازمان سیا می‌تواند در عین نظارت بر فیلمنامه‌ها، ترتیب ملاقات و مصاحبه با کارکنان و روسای سازمان سیاه را بدهد تا بدین‌ترتیب فیلمسازها بتواند به راحتی به اطلاعات لازم برای ساخت فیلم خود دست یابند. «گیمیج‌لیانو»، سخنگوی سازمان سیا، در پایان درباره دلیل انتخاب «باری» برای چنین سمتی گفت: او سازمان سیا را از بالاترین تا پایین‌ترین مقام می‌شناسد، باتفکرات حاکم بر این سازمان به اندازه کافی آشنایی دارد و در عین حال از انرژی و تیزبینی خارق‌العاده‌ای برخوردار است.

 منبع: http://www.armageddon.ir/modules.php?name=News&file=article&sid=148   سایت آرماگدون کد مطلب : 100145


نوشته شده در  شنبه 86/4/2ساعت  3:58 صبح  توسط عضو گروه شهیداوینی 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
سواد رسانه ای درحوزه:تحلیل و برررسی شبکه های اجتماعی و موبایل
معرفی تفصیلی کتاب «اسطوره های صهیونیستی در سینما»
نقد وبررسی چند فیلم ایرانی جدید توسط سعید مستغاثی
نقد وبررسی ابعادشخصیت مرد درسینمای ایران/بررسی\تسویه حساب\
نقد و بررسی انیمیشن ظهور نگهبانان/ rise of guardian
مروری بر فیلم های بازگوکننده جنایات صهیونیسم غاصب درفلسطین اشغال
حقیقتاچرارسانه های آمریکایی نسبت به ایران،اینقدر کینه جو هستند؟!
هالیوودوبازنمایی محرف تاریخ واندیشمندان ایرانی-نقدفیلم پزشک
بررسی سینمای اسراییل[غاصب]:شرق،غرب وسیاست بازنمایی
آشنایی با الکس جونز اندیشمند و منتقد ومستندساز آمریکایی...
[عناوین آرشیوشده]